پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ریاض حکیم

حوزه/ استاد و پژوهشگر مهدویت گفت: فرقه های منحرف مهدوی به دلیل داشتن امکانات فراوان و حمایت های مالی و فکری سرویس های بیگانه، خطری بزرگ به شمار می روند؛ این افراد برای رسیدن به اهداف خود، دست به انجام هر کاری حتی جنایت هم می زنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم در نشست «مهدویت، آسیب ها و امید ها با موضوع آینده پژوهی جریانات انحرافی و وظایف حوزه های علمیه» که در سالن جلسات مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی  حوزه علمیه قم برگزار شد،  اظهارداشت: در عرصه مهدویت، باید بر منابع اصیل و محکم تکیه کرد  و مردم را نسبت به وظایفشان دراین عرصه آگاه سازیم.

وی با بیان این که آگاه شدن مردم به وظایف خود در دوره غیبت و انتظار فرج تأثیرات فراوانی در زندگی آنها دارد، اظهار داشت: اگر مردم بر اساس منابع اصیل مهدویت نسبت به وظایف خود آشنا شوند و جامعه، جامعه منتظر باشد، نه تنها این اندیشه آسیبی برای جامعه نخواهد شد، بلکه تأثیرات مثبت فراوانی را نیز به همراه خواهد داشت.

استاد و پژوهشگر مهدویت خاطرنشان کرد: متأسفانه در عین اقدامات گسترده در عرصه مهدویت، کارهای انجام نشده فراوانی وجود دارد؛ تا جایی که امروزه بسیاری از مردم نسبت به وظایف خود در دوره غیبت و نسبت به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه آشنایی کمی دارند.

وی بروز و ظهور مدعیان مهدویت در سراسر جهان را آسیبی بزرگ برای به انحراف رفتن اعتقادات مردم برشمرد و تصریح کرد: مدعیان مهدویت سه گروه هستند؛ گروه نخست، افرادی نادان و مبتلا به توهم اند؛ امکانات خیلی محدودی در عرصه تبلیغ دارند و از شخصیت متعادلی نیز برخودار نیستند. این افراد به دلیل نداشتن برنامه استراتژیک در این عرصه و هدف خاص، تأثیرگذاری زودگذر و محدودی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم گروه دوم را گروهی معرفی کرد که به دلیل برخی منافع و مصالح شخصی،  از ایمان مردم استفاده می کنند  ادامه داد: این افراد نیز دارای امکانات محدودی هستند، ولی به دلیل برخورداری از هوش نسبی، اهداف خاصی را نیز دنبال می کنند؛ البته آنها هدف های محدودی را دنبال می کنند و خطرشان کمی بیشتر از گروه نخست است.

وی خاطرنشان کرد: گروه سوم از مدعیان مهدویت، افراد هستند که با برنامه های سرویس های بیگانه ارتباط دارند و خطرشان نسبت به گروه های دیگر بیشتر و اثرگذاری ماندگار تری نیز دارند. این ها هوش و استعداد  خاصی دارند که در این وادی وارد می شوند، سرویس های بیگانه نیز به دلیل همین مسئله، آنها را انتخاب می کنند.

استاد و پژوهشگر مهدویت با بیان این که این گروه، به دلیل داشتن امکانات فراوان و حمایت های مالی و فکری سرویس های بیگانه، خطری بزرگ به شمار می روند، تصریح نمود: این افراد برای رسیدن به اهداف خود، دست به انجام هر کاری حتی جنایت هم می زنند.

وی ادامه داد: انتشار این انحرافات و مدعیان،  به دلیل ابهاماتی است که در عرصه مهدویت برای مردم وجود دارد؛ مردمی اگر باور درستی در عرصه مهدویت داشته باشند، هیچگاه گرفتار چنین انحرافاتی نخواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم با تأکید بر این که برای اصلاح وتقویت باورهای درست مهدویت در مردم، باید کار را از خود حوزه شروع نماییم، گفت: مبلغان حوزه نباید بدون استراتژی خاصی در این عرصه وارد شوند چرا که نه تنها به نتیجه مطلوبی نمی رسند، بلکه تأثیرمنفی نیز بر باورهای مردم خواهند داشت.

وی افزود: حوزه ها نیز باید دیدگاهی درست درباره مهدویت به مبلغان و خطبای خود ارائه نمایند و آنها را با مباحث مفید، دراین عرصه آشنا سازند. مبلغی که خود دید مشخصی در عرصه مهدویت نداشته باشد، چطور می تواند جامعه را هدایت کند.

استاد و پژوهشگر مهدویت در پایان افزود: امروزه جنگ با جهان اسلام و تشیع، جنگی همه جانبه است و تفرقه در میان مسلمانان توانی برای مقابله با دشمنان فراوان این عرصه باقی نخواهد گذاشت.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha