سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: اگر همه مردم بخواهند جلوی بدحجابی گرفته شود و هر کسی نسبت به بدحجابی اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کند؛ قطعا اوضاع به این صورت نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با روحانیون نمایندگی ولی فقیه در سپاه، به موضوع بسیار مهم حجاب و بدحجابی در کشور اشاره کردند و اظهارداشتند: هر چه هوا روبه گرما و تابستان می رویم وضع حجاب نامناسب تر می شود و این مسئله از نگرانی های مهم در جامعه اسلامی است.   

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: باید مسئولین و نهادهای فرهنگی فکری برای حجاب بکنند و لازم است در این عرصه کار فرهنگی از سوی همه آحاد جامعه صورت بگیرند.

ایشان خاطر نشان ساختند: اگر همه مردم بخواهند جلوی بدحجابی گرفته شود و هر کسی نسبت به بدحجابی اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کند؛ قطعا اوضاع به این صورت نخواهد ماند.

 معظم له  با بیان این که در این موضوع  باید آحاد ملت وحدت رویه  داشته باشند  و خواسته همگانی به وجود بیایدگفتند: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است؛ چون همه تذکر نمی دهند و از کنار هر منکری به راحتی عبور می کنند، به فراموشی سپرده شده است.

این مرجع تقلید افزودند: توجه به موضوع بدحجابی و امر به معروف و نهی از منکر یک عزم و اراده جدی می طلبد، و این عزم و اراده تا الان به وجود نیامده تا جلوی این ناهنجاری ها و بدحجابی ها گرفته شود.

 معظم له در ادامه به معیارهای انسان کامل در اسلام اشاره کردند و خاطر نشان ساخت: انسان کامل کسی است که در هر جای این کشور مشغول به فعالیت است و مسئولیتی دارد، امانتدار و صادق در گفتار و کلام و عمل باشد.

 ایشان اظهار داشتند: انسانهای امانتدار و صادق برای خدمت رسانی به مردم تمام تلاش خود را بکار می بندند خدمت به کشور­ را سرلوحه همه کارهای خود قرار می­دهند تا از این رهگذر با خدمت رسانی به مردم،  رضایت مندی هم حاصل شود.

 حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مسئولین امانتدار کسانی اند که در موقعیت و سمتی که هستند سعی می کنند وظیفه خود را به درستی انجام دهند و از هر گونه کم کاری در کار پرهیز کنند.

 این مرجع تقلید ابراز داشتند: مردم سؤال می پرسند چطور است که با وجود چنین حکومت و دین کاملی می بینیم اسلام در همه متجلی نشده، بایدگفت، اسلام اگر چه اسلام یک دین کامل است، ولی زمانی که بعضی از مسائل آن در جامعه از سوی مردم آن جامعه فراگیر نشود این مشکل به همین وضع باقی است.

ایشان افزودند: بعد از وفات پیامبر(ص) 25سال حضرت علی خانه نشین بود و بعضی از مسائل که زحمات زیادی­ برای آن در اسلام کشیده شده بود به تاریخ پیوست.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: آنچه مهم است فراگیر شدن پیام  اسلام در ابعاد مختلف در جامعه از سوی مردم آن جامعه  است.

 انتهای پیام:40/312

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha