شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: زمانی که اراضی اعتقادی و دینی مردم به خطر می افتد حوزه است که باید وارد عرصه شود و جامعه را از هرگونه شبهات واکسینه نماید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی امروز در همایش رسالت مطهر تقدیر و تجلیل از اساتید و تلاش گران عرصه تبلیغ و تربیت که در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد گفتند: طلبگی فرصتی است که به شما روی آورده، فرصت را غنیمت بشمارید و از آن برای تبلیغ و ترویج آموزه های دین بهره بگیرید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: طلبگی شغل با ارزش و با برکتی در میان سایر شغل ها است و این افتخاری است که نصیب شما شده، بنابراین باید با اعمال و رفتار خود مایه زینت حضرت ولیعصر(عج) باشید.

عضو خبرگان رهبری به رسالت حوزویان در این عصر بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: همه اعمال در دنیا جایگزینی دارد؛ ولی بعضی از اعمال جانشینی ندارد و آن عمل خدمت به دین و رسیدن به قرب الهی است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: اگر مبلغ برای هدایت انسانی وقت بگذارد و او را با کلام زیبا و منطقی دعوت به حق و اسلام ناب کند، در پیشگاه خدا بسیار با ارزش خواهد بود و ثوابی زیادی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان ساخت: هرکاری که برای خدا باشد ثواب آن کار ابدی می باشد؛ اما بعضی از کارها علاوه بر اینکه برکات بی نهایت برای خود فرد در بردارد برای دیگران هم بی نهایت ارزشمند است و این عمل همان هدایت و ارشاد انسان ها است.

عضو خبرگان رهبری گفت: رسالت حوزویان ارشاد و هدایت کردن بوده و این عمل کاری تخصصی است که تنها از عهده نهاد روحانیت بر می آید.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: زمانی که اسلام به خطر می افتد هر کس وظیفه ای دارد، مردم برای دفاع از اراضی، ناموس باید اعلام آمادگی کنند و وارد عرصه جنگ با دشمن شوند تا نگذارند دست دشمن به خاک وطن برسد، اما زمانی که اراضی اعتقاد و دینی مردم به خطر می افتد؛ اینجا حوزه است که باید وارد عرصه شود و جامعه را از هرگونه شبهات واکسینه نماید؛ بنابراین رسالت عالمان دین نگهبانی از مرزهای دین و ایمان است.

عضو خبرگان رهبری گفت: عمل عالم چون حافظ مرزهای دلی و اعتقادی می‌باشد است ارزشمند است و از حفظ خاک و ناموس ثوابش نیز بیشتر است، چون عالم خدمت به دین می کند.

آیت الله مصباح یزدی افزود: اگر خدمت رسانی  برای رضای خدا باشد؛ ثواب او دو چندان خواهد بود، ولی اگر خدمت برای هوای نفس و رسیدن به دنیا باشد، هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.

خاطرنشان می شود: در پایان  این مراسم تعداد28 نفر از مدرسه معصومیه توسط آیت الله مصباح یزدی ملبس  به لباس مقدس روحانیت شدند.

313/40

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha