جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/ نائب رئیس خبرگان رهبری خواستار آگاهی و هوشیاری کامل دولت و ملت عراق در برابر نقشه های تجزیه طلبانه دشمنان اسلام و استکبار جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله هاشمی شاهرودی  در دیدار فریاد راوندوزی وزیر فرهنگ عراق، با قدردانی از تلاش‌های فرهنگی و تربیتی دولت عراق و وزارت فرهنگ این کشور، با اشاره به نقشه‌های تجزیه طلبانه استکبار جهانی برای سیطره بر سرنوشت ملتهای مسلمان و به یغما بردن ثروتها و نیروهای موجود در این کشورها، خواستار آگاهی و هوشیاری کامل ملت و دولت عراق در برابر این توطئه‌ها شدند.

وی وحدت و اتحاد را در برابر دخالتهای آمریکا که به واقع شیطان بزرگ نامیده شده، ضروری دانسته و همه اقوام و مذاهب را به کنارگذاشتن اختلافات و در نظر گرفتن مصالح عالیه کشور،‌دعوت نمود.

استاد حوزه علمیه قم، عراق را کشوری دارای فرهنگ و تمدن با سابقه دانست و بر لزوم برنامه ریزی جهت تربیت و پرورش جوانان و نوجوانان، با افکار و اندیشه های معتدل و اصیل اسلامی تأکید کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های فاسد و منحرف، تقویت و حمایت از روشهای نوین و روزآمد را برای رساندن پیام و اندیشه اسلام به عنوان تنها راه مقابله با امواج سهمگین دروغ پردازیها و ترویج فساد و فحشا، متذکر شد.

ویدر پایان برای مسئولان فرهنگی عراق، آرزوی موفقیت کردند و همکاری دو جانبه میان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق را راهگشای بسیاری از مشکلات قلمداد نمودند.

در ابتدای این دیدار، وزیر فرهنگ عراق با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگی این کشور و فعالیت‌های صورت گرفته در وزارت فرهنگ، با اشاره به مشکلات مختلف و شرایط حساس عراق،‌ دخالت های کشورهای بیگانه و نقش برخی کشورهای منطقه در تشدید افراطی‌گری‌های مذهبی و قومی را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت فرهنگ سازی مناسب برای ایجاد فضای تفاهم و گفتگو تأکید کرد.

وی تاریخ و تمدن غنی و نیروی انسانی با فرهنگ را از جمله سرمایه‌های با ارزش عراق قلمداد کرد و خواستار بهره‌مندی بیشتر از تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست‌گذاری های فرهنگی،‌آموزشی و رسانه‌ای شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha