پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 349399
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
آیت الله باریک بین

حوزه/ آئین تکریم و تجلیل از خدمات 33 ساله آیت الله هادی باریک بین، نماینده سابق ولی فقیه در استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، اولین جلسه هماهنگی آیین تکریم و تجلیل از خدمات آیت الله باریک بین، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین، مرتضی روزبه، استاندار و جمعی از روسا و مدیران ادارات استان، در دفتر امام جمعه برگزار شد.

*تکریم علما؛ مصداق تعظیم شعائر الهی

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: برگزاری مراسم تجلیل از خدمات عالمان دینی و مذهبی مصداق تعظیم شعائر الهی و از نشانه های تقوا است.

وی افزود: فضاهای معنوی که اکنون در استان قزوین شاهد آنها هستیم مرهون زحمات و برکات وجودی شخصیت ارزشمند آیت الله هادی باریک است و تجلیل از شخصیت ایشان وظیفه همگانی است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: برگزاری بزرگداشت آیت الله باریک بین جزو مسائل و موضوعات مهم استان است که باید برای برگزاری این بزرگداشت همه توانمندی های استان بسیج شود.

*ویژگی های آیت الله باریک بین

حجت الاسلام بهبودی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین نیز در این جلسه گفت: جایگاه معنوی آیت الله باریک بین، ویژه است.

وی افزود: بی رغبتی نسبت به دنیا، تسلط بر هوای نفس، حرکت و ثبات قدم در خط مستقیم ولایت فقیه، امام راحل(ره) و پیروی از مقام معظم رهبری از جمله خصوصیات آیت الله باریک بین است. .

*ضرورت تشکیل ستاد

مرتضی روزبه استاندار قزوین هم با تاکید بر همکاری تمام ادارات استان در این زمینه عنوان کرد: برای برگزاری مراسم تجلیل از آیت الله باریک بین باید ستادی جهت ساماندهی برنامه ها تشکیل شود و هر حوزه و دستگاهی انجام بخشی از مراسم بزرگداشت را به عهده بگیرد.

وی افزود: لازم است تا هرچه زودتر اعضای ستاد و وظایف هر دستگاهی مشخص شود تا در زمان و فرصت مناسب به برنامه ریزی و انجام امور مربوط به برگزاری مراسم بزرگداشت پرداخته شود.

*چهره ای شناخته شده در کشور

حجت الاسلام مجتبی قائد امینی، مشاور استاندار قزوین در امور روحانیت نیز بیان کرد: آیت الله باریک بین، دارای شخصیت و چهره ای شناخته شده در کشور هستند .

وی افزود: برنامه ریزی های برگزاری مراسم باید به سمتی پیش برود که در سطح ملی و با حضور شخصیت های کشوری برگزار شود و حتی اگر امکان داشته باشد اعضای ستاد، خدمت مقام معظم رهبری هم برسند.

برپایه این گزارش، اعضای حاضر در جلسه همچنین به بحث و تبادل نظر در مورد نحوه برگزاری بزرگداشت و برنامه های مربوط به آن پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha