شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 349409
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
مجله خلق

حوزه / چهل ششمین دو ماهنامه تربیتی، اخلاقی خلق با موضوعاتی متنوع از سوی مدرسه دار الهدی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، دوماهنامه تربیتی-اخلاقی خُلُق در حوزه اخلاق و سیره اهل بیت(ع) و مسائل تربیتی انتشار می یابد.

در چهل و ششمین دوماهنامه تربیتی-اخلاقی خُلُق با عناوینی چون؛ قله نشینان معرفت: زندگینامه آیت الله آخوند کاشی، تبیین موضوع ریا در چهل حدیث امام خمینی(ره)، نقش رعایت حقوق دیگران در سلوک معنوی، الگو های قرآنی: ابراهیم خلیل الله، بایسته های اخلاقی حوزه در مصاحبه با آیت الله کریمی جهرمی، بررسی نقش توسل به اهل بیت(ع) در تربیت اخلاقی، دستورالعمل های اخلاقی شهید ثانی و عرفان های نوظهور و ابزارهای دروغین به نگارش در آمده است.

* کلام راهبر

در ابتدای این دو ماهنامه، مقاله‌ای با موضوع "کلام راهبر" از رهبر معظم انقلاب درباره روز محاسبه آمده است که گناهان، صورت ملکی الهی هستند؛ صورت دنیایی عذاب الهی هم همین گناهانند. اینکه در آیه شریفه می فرماید: إِنَّ الَّذِينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِى بُطُونِهِمْ ناراً؛ (کسانی که اموال یتمیان را به ظلم و ستم می خورند، در حقیقت تنها آتش می خورند)

معنایش همین است؛ یعنی شما وقتی کسی را که مال یتیم می خورد، نگاه می کنید ظاهر قضیه این است که مالی را بلعید و حرامی به کیسه خود زد؛ اما باطن قضیه این است که او دارد در درون خودش آتش تعبیه می کند؛ این همان آتش جهنم است. کس که لذت حرامی را در اینجا آزمایش می کند این لذت، صورت ظاهر قضیه است باطن قضیه در آن حیات واقعی آشکار می شود؛ آنجایی که پرده های اوهام از جلوی چشم انسان فرو می افتد و حقایق در مقابل او آشکار می شود: هُنَالِكَ تَبْلُو كُلُّ نَفْسٍ مَا أَسْلَفَتْ در آنجا هر کس عملی را که قبلا انجام داده است، می آزماید.

آن روز، همین لذت اینجایی و دنیایی عبرت است از یک عذاب و شکنجه دوزخی، آن روز روزی است که واقعیات و حقایق خود را آشکار سازند. روح ما ملکوت ما و حقایق وجود ما هم در آنجا خودش را نشان می دهد.

مولوی می گوید:

ای دریده پوستین یوسفان      گرگ برخیزی از این خواب گران

این دو ماهنامه به صاحب امتیازی مؤسسه دار الهدی و مدیر مسئولی عبدالعلی حجتیان زاده منتشر می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه دو ماهنامه تربیتی اخلاقی خُلق به نشانی: قم، خیابان معلم، انتهای کوچه 1 پلاک159 مؤسسه فرهنگی دارالهدی مراجعه نموده و یا با شماره 37737429-025 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha