پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
14

حوزه/ قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعتماد سازی و فرهنگ سازی در بین مردم را بسیار مهم دانسته و بیان داشت: اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارش های مستند درباره موقوفات؛ به رشد سریع تر احیاء موقوفات کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم که در دفترجامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، به احیاء موقوفات و فرهنگ سازی آن در بین مردم، هماهنگی جهت ایجاد شعبه‌ای مخصوص در دستگاه قضائی جهت تسریع در پرونده‌ها و احیاء موقوفات، گسترش برنامه‌های قرآنی و حافظان قرآن تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری احیای موقوفات بود.

وی اعتماد سازی در بین مردم و فرهنگ سازی در این زمینه را بسیار مهم دانسته و بیان داشت: اطلاع رسانی به مردم و ارائه گزارشی درباره موقوفات؛ به رشد سریع تر احیاء موقوفات کمک خواهد کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه  در ادامه افزود: با توجه به اینکه زمینه وقف در مردم وجود دارد، برنامه‌ریزی‌های لازم و طرح‌های مناسب در این زمینه فراهم گردد.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مبنی بر اینکه موقوفات باید پشتوانه ‌حوزه‌های علمیه باشد گفت: می‌توان با موقوفات، حوزه‌های علمیه را از دیگر بودجه‌ها بی نیاز کرد؛ تهیه جزوه های مناسب و فرهنگ سازی جهت وصیت افراد و وقف ثلث اموال خود، تفکیک موقوفات حوزه‌های علمیه از دیگر موقوفات و  ارائه طرح به مبلغین جهت فرهنگ سازی در بین مردم از وظایف سازمان اوقاف برای تشویق مردم به وقف است.

در ابتدای این دیدار مدیرکل اوقاف قم گزارشی از برنامه‌های انجام شده مانند احیای موقوفات، راه اندازی برنامه اتوماسیون سراسری در کشور، برگزاری جشن بهار فاطمی در جوار امام‌زادگان استان و برنامه‌های متنوع دیگر در این خصوص، برنامه‌های قرآنی، تلاش در جهت رشد حافظان قرآن در طی سالیان اخیر و برنامه‌های پیش‌رو گزارشی ارائه کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha