سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
لاکانی

حوزه/ برخی مداحان به جای نقل احادیث و روایات ائمه(ع) و ترویج آموزهای دینی، به سرودن اشعار سخیفی می پردازند که به جای اثرگذاری مفید، تخریب کننده می باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در  رشت، حجت الاسلام والمسلمین لاکانی، امروز  در  نشست  مدیران آرامستان های استان گیلان، دین اسلام را کامل و جامع دانسته و گفت : با توجه به این که دین مبین اسلام برای افراد زنده و در قید حیات  برنامه های گسترده ای دارد برای  افرادی که به دیار باقی شتافته اند نیز برنامه های دارد که باید دقیق و صحیح به مرحله اجرا برسد .

 مدیر حوزه علمیه استان گیلان به لزوم اجرای صحیح  احکام شرعی اشاره کرد وافزود : متاسفانه افراد معدودی که احکام اولیه را نمی دانند، در برخی از آرمستان ها مشغول به فعالیت های دینی هستند و این مسئله اهتمام و توجه به این بخش و حضور روحانیون جهت آموزش و اجرای احکام را بیش از پیش نشان می دهد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر فرهنگ غلطی که هرکسی توان انجام امور دینی مربوط به اموات را دارد  و نیازی به متخصص دینی نیست، در جامعه رواج یافته که تاثیرات جبران ناپذیری برجامعه  خواهد گذاشت .

حجت الاسلام والمسلمین لاکانی تصریح کرد: منبر مجالس بزرگداشت، بهترین فضا برای ترویج و اشاعه فرهنگ اسلام ناب محمدی می باشد که بایستی از این ظرفیت نهایت بهره برده شود .

مدیر حوزه علمیه استان گیلان تاکید کرد: حضور روحانیون درتمام عرصه های جامعه  از نیاز هایی است که امروز بسیار احساس می شود، چرا که این حضور منشا خیرات و برکات بسیارفراوانی  خواهد بود.

 وی همچنین بر ساماندهی مداحان تاکید کرد و گفت: برخی مداحان گاه به جای نقل احادیث و روایات ائمه(ع) و ترویج آموزهای دینی، به سرودن اشعار سخیفی می پردازند که به جای اثرگذاری مفید، تخریب کننده می باشد .

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha