پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: استان بیش از اندازه به حضور فرهیختگان علوم دینی نیاز دارد؛ متاسفانه روستاها؛ مساجد و مدارس بیشماری در این استان از حضور طلاب علوم دینی بی بهره هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در گردهمایی طلاب و فضلای استان آذربایجان غربی، مقیم حوزه علمیه قم  که در مدرسه فیضیه برگزارشد، با تأکید بر این که مسئله روحانیت و حوزه های علمیه نخستین دغدغه مسئولین استانی به شمار می رود، اظهار داشت: علی رغم آمادگی نه چندان مطلوب زیرساخت ها برای حضور طلاب در استان، استقبال پرشوری برای حضور اندیشمندان علوم دینی وجود دارد. همواره تلاش داریم تا بسترهای مناسب برای حضور طلاب را فراهم نماییم.

وی با تأکید بر این که مسئولان استانی دست در دست یکدیگر تلاش دارند تا با بهره گیری از ظرفیت های عظیم حوزه در مسیر حل معضلات اجتماعی استان قدم های جدی تری بردارند، ابراز داشت: استاد سراها در کنار مدارس دینی برای استقبال از طلاب و خانواده های آنان تأسیس شده تا ضمن اسکان طلاب از ظرفیت علمی و اندیشه‌ای آنان حداکثر استفاده ها صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ساماندهی طلاب استان را یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان حوزوی استان دانست و یادآور شد: تلاش داریم با پیگیری اموراتی هدفمند در مسیر ساماندهی طلاب علوم دینی استان آذربایجان غربی قدم های موثرتری برداشته شود.

وی ضمن تاکید بر حمایت هرچه بیشتر از طلاب نخبه، اذعان داشت: با عنایات ذات اقدس الهی و تلاش و حمایت های بزرگان، زمینه های حضور علما واندیمشندان علوم دینی در استان یکی پس از دیگری فراهم می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: استان بیش از اندازه به حضور فرهیختگان علوم دینی نیاز دارد؛ متأسفانه روستاها؛ مساجد و مدارس بیشماری در این استان از حضور طلاب علوم دینی بی بهره هستند.

وی با بیان این که نباید منکر مشکلات عرصه تبلیغ شد، تصریح کرد: انسان برای تبلیغ معارف ناب الهی، باید از آرامش ها و بسیاری از امکانات رفاهی خود بگذرد تا بتواند تبلیغی موثرتر برای نشر معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر این که طلاب علوم دینی نباید برای حضور در عرصه تبلیغ منتظر فراهم سازی امکانات بمانند، خاطرنشان کرد: باید با تحمل سختی ها و دشواری ها در راستای فراهم سازی زمینه های حضور طلاب و فضلای علوم دینی گام های بزرگی برداشته شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha