جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ائمه

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه، اطاعات از خدای متعال و پیروی اهل بیت(ع) را لازمه دستیابی به سعادت دانسته و ابرازداشت: اطاعات از ائمه(ع)، تنها راهی است که انسان را در مسیر صراط مستقیم قرار می دهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین مهدی غیاثی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام، با اشاره به ضرورت اهتمام ویژه طلاب به مباحث اخلاقی، گفت: طلاب باید آموزه های اخلاقی را با الگو گیری از بزرگان، در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند.

وی، اطاعت از خدای متعال و پیروی اهل بیت(ع) را لازمه دستیابی به سعادت دانسته و ابراز داشت: عبادت خدای متعال و اطاعت از ائمه(ع) تنها راهی است که انسان را در مسیر صراط مستقیم قرار می دهد.

این استاد حوزه با بیان این که ما غیر ازعبادت و بندگی، به نتیجه درستی نمی رسیم، ابراز داشت: نظام خلقت مبتنی بر عبادت بوده و در غیر این صورت، خسران در انتظار انسان خواهد بود.

وی با تاکید بر این که لزوم خودسازی معنوی طلاب، افزود: طلبه باید در حوزه  بر روی تقویت ایمان خود کار کند، چرا که رفتار بیرونی زاییده درون است و لازمه تغییر در کردار و رفتار توجه به آموزه های الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی، در پایان، رعایت تقوای الهی، تهذیب نفس، جدیت در تحصیل، توجه ویژه به اخلاق، بصیرت و شناخت نیاز های جامعه را از الزامات طلبگی ذکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha