جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 349561
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
آیت الله شاهچراغی

امام جمعه سمنان با انتقاد از تجمع و اقامت دائمی طلاب در شهر مقدس قم گفت: امروز بسیاری از مناطق کشور با کمبود روحانی مواجه بوده و با فقر دینی و فرهنگی روبرو هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله شاهچراغی صبح امروز در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در سمنان، با ابراز رضایت از فعالیت های  این مرکز خدمات اظهارداشت: این خدمات از برکات جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است که بسیار خوشحال کننده می باشد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم فعالیت های مرکز  خدمات توسعه پیدا کند گفت:  امروز باید روحانیون ملبس که دیگر توان کار ندارند، حمایت شده تا محتاج امور خیریه نشوند ؛ رسیدگی به این معمرین یکی از کارهای خوبی است که مرکز خدمات انجام می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه کارهای مرکز خدمات با عزت و شرف انجام شده و با عث پویایی خانواده روحانیون گرده، بیان کرد: زمانی اگر روحانی از دنیا می رفت خانواده او با مشکلات بسیاری روبرو می شد ولی امروز معمرین مورد حمایت مرکز خدمات قرار گرفته و خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام می شود.

وی، در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم مهاجرت  طلاب و فضلای حوزه از قم به شهرستانها گفت: امروز بسیاری از مناطق کشور با کمبود روحانی مواجه بوده و با  فقر علمی و فرهنگی روبرو هستند.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد: ما طلاب فاضلی داریم که در شهر قم درس می خوانند و به تدریس مشغول هستند که بازگرداندن آنها به شهرهای خودشان خدمتی بزرگ  به اسلام است.

وی با بیان اینکه کار شما در مرکز خدمات بسیار عالی و خوب است ولی در کنارش باید اخلاص باشد گفت: کسی که در مرکز خدمات کار می کند باید عاشق و دلسوز مردم باشد و با عشق و علاقه به خانواده روحانیون خدمت کند. و بداند که  این کار و عمل او اجر بسیاری دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha