جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی

حوزه/ امام جمعه دزفول با بیان این‌که کمیته امداد نقش مؤثری در از بین بردن محرومیت‌ها دارد، افزود: اگر کمیته امداد در ساماندهی برخی کار و کسب های کوچک مثل کمک به رونق صنایع دستی، نیازمندان را یاری دهد، تحول مهمی هم در خودکفایی و رفع نیازهای محرومین صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از خوزستان، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، امروز با حضور در استان خوزستان، دیدارهایی چند جانبه با مقامات و مسئولین استانی داشت.

وی پس از سفر به شهرستان درفول، در دفتر امام جمعه این شهرستان حاضر شد و با حجت الاسلام قاضی دزفولی دیدار کرد.

امام جمعه دزفول در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از نیروها و خدمت گذاران کمیته امداد امام خمینی(ره) در ارایه خدمات به مددجویان، از ظرفیت‌های عظیم و بالقوه دزفول برای کفایی مدد جویان تحت پوشش، سخن گفت و اظهار داشت: خداوند متعال به دزفول برکات زیادی عنایت فرموده، که باید شکر گذار این نعمات بی‌انتها بود.

نقش مؤثر کمیته امداد در از بین بردن محرومیت ها

وی با بیان این‌که کمیته امداد نقش مؤثری در از بین بردن محرومیت ها دارد، افزود: اگر کمیته امداد در ساماندهی برخی کار و کسب‌های کوچک مانند کمک به رونق صنایع دستی، نیازمندان را یاری دهد، تحول مهمی هم در خودکفایی و رفع نیازهای محرومین صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با تأکید بر این‌که شهرستان دزفول ظرفیت و قابلیت خودکفایی در کشاورزی و تولید محصولات حاصله از کشاوری را داراست، اذعان داشت: در شهرستان دزفول بیش از ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود و این حجم برابر با  ۳ درصد کل کشور است، که اگر این محصولات به صنایع بسته بندی حبوبات کشاورزی، صنایع گندم و کارخانجات نان تبدیل گردد، گامی مهم در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت برداشته خواهد شد.

امام جمعه دزفول، در پایان گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سطح شهرستان دزفول نیز ارایه کرد.

تأثیر فرهنگی شهرستان دزفول بر کل کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، هم در این جلسه ، با بیان این که دزفول یکی از شهرهای مهم کشور بوده و هم اکنون به عنوان نمادی برای دیگرشهرها تبدیل شده، تصریح کرد: تأثیری که دزفول در کل کشور دارد، داشته و بیش از آن ایستادگی های مردم مقاوم این شهرستان زبان زد عام و خاص بوده و شکی در این نیست، اما آن چیزی که دزفول را بیش از همه حایز اهمیت می‌کند، روحیه ولایت مداری آن بوده و هم اکنون نیز شاهد فرهنگ غنی و خودکفایی این شهرستان در بسیاری از تولیدات کشاورزی هستیم که خود نوعی تبعیت از کلام ولی فقیه در مسأله «تولید ملی» است.

مقام معظم رهبری فصل جدیدی را در چشم انداز کمیته امداد ورق زدند

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «در کمیته امداد تلاش کنید اول فقر فرهنگی را برطرف کنید، سپس فقر اقتصادی را…»، گفت:  رهبر فرزانه انقلاب با این کلام خود، فصل جدیدی را در کمیته امداد ورق زدند که امروز خوشبختانه ثمرات خوبی هم به همراه داشته است.

اقدامات تحولی کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، در پایان به اقدامات تحولی کمیته امداد در آینده اشاره کرد و اظهار داشت: انشاءالله کمیته امداد در نظر دارد بیشتر به سمت خودکفایی، خوداتکایی و توانمند کردن خانواده‌ها برود و ما نسبت به این مهم مسئولیت داریم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha