پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمر

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی درباره تأثیر جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر گفت: شاید با این جنایت و امنیتی کردن منطقه و گارد مسلح بتوان مردم را در کوتاه مدت کنترل کرد، ولی اثرات جدی که در منطقه شیعه داشته باشد، نمی توانند از بین ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن نواب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به اعلام تعیین زمان از سوی حکومت آل سعود در عربستان برای اعدام آیت الله شیخ نمر، روحانی برجسته شیعه عربستان گفت: در شرایطی که جوانان خام در حکومت عربستان سعودی بر سر کار آمده اند، و در برخی امور سیاسی و بین المللی بی عقلی می کنند، احتمال اقدام آنها در رقم زدن این جنایت، ضعیف نیست.

وی حمله به یمن را از دیگر اشتباهات حکومت جدید عربستان برشمرد و گفت: حکومت جدید عربستان سعودی تصمیماتی می گیرند که به شیوه سعودی های گذشته نمی خورد؛ حکومت  گذشته، در عین اشتباهات و جنایت هایی که انجام می داد، تلاش می کرد  در ظاهر نقش پدری را در جهان اسلام داشته باشند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی درباره تأثیر جنایت آل سعود در اعدام آیت الله شیخ نمر گفت: شاید این جنایت تأثیر کوتاه مدتی نداشته باشد و با امنیتی کردن منطقه و گارد مسلح بتوان مردم را در کوتاه مدت کنترل کرد، ولی اثرات جدی در منطقه را نمی تواند از بین ببرند.

وی افزود: در عربستان سعودی اولین باری است که حاکمیت از فرزندان عبد العزیز به نسل یکدیگر منتقل می شود و یکی از فرزندان که ولی عهد بود نیز  کنار گذاشته شد و اخیراً عنوان پادشاه عربستان را از «ملک» به «امام» تغییر دادند که نشان می دهد این اقدامات از روی جهالت وغرور پول زیاد نفت است که دست به دست هم می دهد و این حکومت را از جنبه عقلانیت جدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در پایان تصریح کرد: این حوادث آماده حوادثی است که در آینده ای نزدیک اتفاق خواهد افتاد که حتی خودشان هم فکرش را نمی کردند.

انتهای پیام// 15/ 313

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha