جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که عدم غفلت از مکر و حیله استکبار، یکی از دستاوردهای انقلاب است، گفتند: تأکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ عزت اسلام در مذاکرات هسته ای از مصادیق عدم غفلت از مکر و حیله استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، معظم له، پیش از ظهر امروز در دیدار با گروهی از مرزبانان ناجا اظهار داشتند: یکی از موضوعاتی که در قرآن کریم با تکرار و تأکید ذکر شده، شکر نعمت های خداوند متعال می باشد که باید ابتداء آن را شناخت و در برابر او شکرگزار بود.

ایشان با بیان اینکه: شکر نعمت های الهی در 73 آیه قرآن کریم با تأکید فراوان ذکر شده است، شناخت نعمت های الهی بسیار مهم بوده و سپاسگزاری از آن، امری ضروری است.

این مرجع تقلید در پاسخ به این سئوال که کدامیک از نعمت های الهی از همه مهم تر است، تصریح کردند: امام جواد(ع) فرمودند: بزرگترین نعمت ها، ولایت اهل بیت(ع) است.

معظم له بیان داشتند: ولایت محبت، ولایت هدایت و ولایت حکومت و زعامت، سه ولایتی است که بسیار مهم است .

ایشان با اشاره به اینکه امامان معصوم(ع) بر همه ولایت دارند، اظهار داشتند: در زمان غیاب این بزرگواران، امام معصوم غائب، نائبی دارد که شرایطی همچون فقاهت، تقوا و عدالت، مدیر و مدبر و شجاع در برابر دشمن خواهد داشت. 

این مرجع تقلید با تأکید بر شناخت فرهنگ نظام ولایی، دستاوردها و برکات آن، ابراز داشتند: نخستین برکت نظام ولایی، ولایت فقیه است که ما را از چنگال سلاطین و مستکبرین نجات داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: سلطنت در اسلام نامشروع است و باید برچیده می شد.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به قدرت های امام خمینی(ره) در سرکوب رژیم پهلوی و استکبار، تصریح کردند: باید دستاوردهای انقلاب و نظام را برای مردم تشریح کرد تا بیشتر آشنا شده و شکرگزار باشند.

ایشان با بیان این که مطالعه وصیت نامه های شهدا بسیار آموزنده  و  راه گشاست ادامه دادند: شهدا ما به دستور ولایت فقیه راهی جبهه های حق علیه باطل شده و جانفشانی کردند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: امروزی استکبار دنیا از ایران اسلامی می ترسد؛ چراکه برای ما شهادت گوارا و مرگ مهمانی خداست.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: خودباوری یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که خشم استکبار را به همراه داشته است.

این استاد درس خارج حوزه، امنیت را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب دانستند و گفتند: امروز امنیت ایران در هیچ کشور منطقه وجود نداشته که به برکت انقلاب اسلامی می باشد.

معظم له ادامه دادند: نماز جمعه از دیگر دستاوردهای انقلاب است که بسیار تأثیرگذار بوده و راه گشاست.

ایشان خاطرنشان ساختند: بنابر فرموده امام راحل(ره) مطالعه وصیت نامه شهدا بسیار مؤثر بوده و راه زندگی را به ما نشان می دهد.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که عدم غفلت از مکر و حیله استکبار، از دیگر دستاوردهای انقلاب است، تصریح کردند: تأکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ عزت اسلام در مذاکرات هسته ای از مصادیق عدم غفلت از مکر و حیله استکبار جهانی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha