پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت قربانی

حوزه/ مسئول واحد تبليغ و طرح هجرت حوزه علميه اصفهان گفت: ثبت نام از روحانیون برای حضور در طرح هجرت ازنيمه اول اردیبهشت ماه آغاز شده است.

حجت الاسلام حجت قربانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از اقداماتی که واحد تبلیغات و آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان انجام می دهد بحث سازماندهی، ثبت نام و اعزام روحانیون طرح هجرت بلند مدت است.

وی ادامه داد: براساس طرح هجرت، یکی از روحانیون به همراه خانواده به مدت یک سال به روستاها و شهرهای دارای جمعیت بیش از یک هزار نفر و فاقد روحانی اعزام می شود.

مسئول واحد تبليغ و طرح هجرت حوزه علميه اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر حدود 200 روحانی در قالب طرح هجرت به فعالیت تبلیغی اشتغال دارند، گفت: به رغم این تعداد روحانی، نیاز استان اصفهان بیش این ها است و حداقل به 500 روحانی طرح هجرت نیاز دارد.

وی در ادامه با اعلام این که ثبت نام طرح هجرت از 6 اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: اتمام کتبی و شفاهی پایه 6 ، ملبس بودن و تعهد حضور یک ساله همراه با خانواده در محل تبلیغ از جمله شرایط ثبت نام کنندگان طرح هجرت است.

وی به مزایای طرح هجرت اشاره کرد و گفت: علاوه بر امکان ترویج و نشر اهل بیت(ع) و برخورداری از برکات معنوی و اجر اخروی، روحانیون طرح هجرت از امکانات مراکز حوزوی از قبیل شهریه، بیمه و خدمات ارائه شده از مرکز خدمات، هزینه حق التبلیغ، برخورداری از امتیازات و سوابق تبلیغی، امکان ادامه تحصیل دروس حوزوی به صورت غیرحضوری، امکان ادامه تحصیل به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری در سطوح 2 و 3 رشته تخصصی تبلیغ و امکان گذراندن دوره سربازی و دریافت کارت پایان خدمت برخوردار می شوند.

حجت الاسلام قربانی خاطرنشان کرد: اگر یک روحانی چهارسال مستمر در طرح هجرت شرکت کند می تواند از آن به عنوان گذراندن دوره سربازی استفاده کند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha