جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول

حوزه/ امام جمعه دزفول، تربیت و پرورش فکری افراد را از وظایف روحانیت و حوزه های علمیه برشمرد و گفت: روحانیون به عنوان متولیان فرهنگی جامعه، وظیفه دارند تا کشور را به سمت معنویت سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از خوزستان، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در نخستین گردهمایی روحانیون عقیدتی- سیاسی یگان های ارتش جمهوری اسلامی، تربیت و پرورش فکری افراد را از وظایف روحانیت و حوزه های علمیه برشمرد و اظهارداشت: روحانیون به عنوان متولیان فرهنگی جامعه وظیفه دارند تا کشور را به سمت معنویت سوق دهند.

امام جمعه دزفول بصیرت افزایی را از مهم ترین شاخصه تبلیغ دانست و گفت: بصیرت افزایی و شناخت راه صحیح نکته ای است که در احادیث و روایات متعدد به آن اشاره شده است.

وی، بصیرت را لازمه تبعیت از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(علیهم السلام) برشمرد و گفت: روحیه معنوی و وجود چشم دل سبب می شود که انسان هرگز در مسیر گمراهی قرار نگیرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی، با بیان این‌که اسلام انسان را به سمت نور رهنمون می‌سازد و از ظلمت و تاریکی خارج می کند، گفت: قرآن و سخنان گرانبهای معصومین(علیهم السلام) از منابع نور الهی هستند که انسان را از ظلمت خارج می کنند.

وی به اهمیت آشنایی و تسلط مبلغان بر  شاخصه های تبلیغ خوب اشاره کرد و گفت: در تبلیغ چهره به چهره، عمل یک مبلغ بسیار پرنفوذتر از سخنان او تأثیر می‌گذارد.

امام جمعه دزفول در پایان تصریح کرد: انسان مؤمن باید مراقب طناب‌هایی که شیطان برای مهار او در نظر گرفته باشد؛ چرا که این طناب ها انسان را از ملکوتی شدن درو نگه می‌دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha