جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه حضرت ولی عصر تبریز

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) با 500 طلبه، بزرگترین مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی است و مدارس امیرالمومنین(ع)، امام صادق(ع)، باقرالعلوم(ع) و سالار شهیدان نیز جزء مدارس اقماری این مدرسه می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، به جایگاه و اهمیت حوزه  تبریز اشاره کرد و گفت: حوزه تبریز، خاستگاه علمای بزرگ بوده و برای بازیابی این هویت لازم است مسئولین و متولیان امر توجه بیشتری داشته باشند

وی در ادامه به معرفی مدرسه حضرت ولی عصر(عج) پرداخت و افزود: این مدرسه با 500 طلبه در نه پایه تحصیلی، بزرگترین مدرسه علمیه استان آذربایجان شرقی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز اضافه کرد: مدارس علمیه امیرالمومنین(ع)، امام صادق(ع)، باقرالعلوم(ع) و سالار شهیدان تبریز جزء مدارس اقماری مدرسه ولی عصر(عج) می باشند، بنابر این با احتساب مدارس دیگر، دارای 1000 طلبه می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه آذربایجان شرقی  تصریح کرد: طلاب از لحاظ آموزش و تهذیب باید بصورت توأمان مورد توجه و رسیدگی قرار گیرند، براین اساس اساتید می توانند  علاوه بر تدریس، الگوی عملی طلاب باشند.

وی خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در سال تحصیلی آینده در راستای پیشبرد علمی و اخلاقی طلاب برنامه هایی را مد نظر دارد و امید است با اجرای این برنامه ها حرکتی رو به جلو  و در مسیر هرچه بهتر شدن داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری افزود: حوزه های علمیه از اصلی ترین تغذیه کننده های فکری و اعتقادی جامعه به حساب می آیند و طلاب و روحانیون باید با حضور در مساجد، ادارات و دانشگاه ها باید ضمن فعالیت های تبلیغی، به شبهات مردم پاسخ علمی، مستدل و قانع کننده بدهند.

وی با تاکید بر این که روحانیون باید با مراکز تاثیرگذار فرهنگی تعامل گسترده ای داشته باشند، افزود: ضروری است که بخش هایی از جامعه که متولی مسئله فرهنگ هستند به دست طلاب و حوزه های علمیه بسپارند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha