شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت الله نمر گفتند: در کجای دنیا دیده شده که مدعی و قاضی یک نفر باشد؛ آل سعود خودشان مدعی، خودشان قاضی و خودشان هم مجری هستند که جای تعجب دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول خود در مسجد اعظم با اشاره به موضوع اعدام شیخ نمر عالم برجسته عربستانی، اظهار داشتند: مسئله ای که امروز با آن مواجه هستیم، تهدیدجان عالم مجاهد، شیخ محمدباقر نمر است که باید در آن تجدید نظر شود.

ایشان ادامه دادند: در اخبار شنیده ایم که قاضی حکم اعدام ایشان را صادر کرده و ما امیدواریم این قاضی و اشخاصی که در رأس این قضاوت هستند، در حکم خود تجدید نظر کنند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: در کجای دنیا دیده شده که مدعی و قاضی یک نفر باشد؛ یعنی خودشان مدعی، خودشان قاضی و خودشان هم مجری هستند که جای تعجب دارد.

حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان ساختند: این اشخاص، خودشان طرح دعوا کرده و خودشان نیز به قضاوت آن می پردازند که درست نیست.

این استاد درس خارج حوزه تصریح کردند: جرم این عالم مجاهد، دفاع از شیعیان کشور عربستان و گرفتن حقوق آنان است.

معظم له با اشاره به سخنان شیخ نمر در سخنرانی های خود، بیان داشتند: این روحانی عربستانی در سخنان خود آورده است که شیعه در این کشور دارای جمعیت بوده؛ اصالت داشته و به نبی مکرم اسلام(ص) منسوب هستند؛ پس همانطور که دیگران در این کشور حق دارند، حق ما را نیز بدهید.

ایشان با اشاره به برخی از ظلم ها به شیعیان در عربستان، اظهار داشتند: متأسفانه کودکان شیعی در دبستان های حفظ قرآن این کشور راهی نداشته و دانشجویان از حضور در دانشگاه های فنی و پزشکی محروم بوده یا نمره قبولی به دست نمی آورند.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمدباقر نمر در بالای منبر فقط حق شیعیان را درخواست کرده و تأکید بر واحدبودن تمام شهروندان عربستانی داشته است.

حضرت آیت الله سبحانی در پایان خاطرنشان ساختند: امیدواریم به زودی این عالم مجاهد از زندان رهایی پیدا کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha