جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علمای یمن

حوزه/ علمای الازهر، شورای علمای عربستان، علمای مراکش، علمای کشورهای خلیج فارس و سایر علمای مسلمان و سازمان همکاری اسلامی به وظیفه الهی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، زیرا اقدامات ائتلاف عربی علیه ملت یمن تجاوزی آشکار است که علما وظیفه دارند موضع شرع الهی را درباره آن بیان کرده و برای توقف این تجاوز تلاش کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، علمای یمن با صدور بیانیه ای جنایت های ائتلاف عربی به رهبری عربستان و حمایت صهیونیست ها علیه یمن را تجاوزی آشکار و ظالمانه دانستند که تمام زندگی مردم یمن را هدف قرار داده و حرمت ها را زیر پا گذاشته است.

این بیانیه از سوی وزارت اوقاف و ارشاد و انجمن علمای یمن و جمعیت علمای یمن صادر شده و جنایت عربستان در یمن را نسل کشی و کشتار دسته جمعی مردم مظلوم یمن دانسته است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خدایی را که فرمود: «إِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِيثَاقَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ لَتُبَيِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَكْتُمُونَهُ) والقائل(إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ».

والصلاة والسلام على خير خلق الله محمد بن عبد الله نبي المحبة والسلام صلوات الله وسلامه عليه وعلى آله الأطهار وصحبه الأخيار.

پیامبر اسلام فرمود: «علما وارثان پیامبران هستند». و فرمود: «هرگاه از کسی درباره چیزی سؤالی شود و با اینکه آن را می داند، علم خود را پنهان کند خداوند در روز جزا بر او دهان بندی از آتش خواهد زد».

امروز که کشور عزیز ما یمن در معرض تجاوز و جنایت عربستانی آمریکایی قرار گرفته و کشور و ملت یمن را نابود ساخته، دشمنان ما اقدام به قتل عام، کشتار، تخریب، تحریم نموده و به محاصره زمینی، دریایی و هوایی ملت یمن روی آورده اند، علمای یمن بر آن شدند با بررسی آخرین تحولات کشور، نکات زیر را متذکر شوند:

1. علمای یمن تاکید می کنند که اقدام نظام آل سعود و کشورهای ائتلاف عربی به حمایت صهیونیست ها علیه مردم یمن، تجاوزی آشکار و ظالمانه علیه تمام ابعاد زندگی مردم مظلوم یمن و زیرپا گذاشتن خطوط قرمز ادیان آسمانی، قوانین بین الملل و پیمان های جهانی است که پیامبر اسلام(ص) نیز در حجة الوداع بر آن تاکید کرد و فرمود: «آگاه باشید که جان و مال مسلمانان بر شما حرام است مانند حرمت این ماه و این سرزمین و این روز». بنا بر این علمای یمن تمام اقشار و گروه های یمنی را به وحدت و ترک تفرقه و ترک تعصبات مذهبی و حزبی و طایفی دعوت می کنند و از همه می خواهند در یک جبهه در برابر این تجاوز آشکار بایستند؛ چرا که دشمنان ما به هیچ گروهی رحم نمی کنند و حتی مساجد و ضریح های مقدس و قبور را نیز هدف موشک های خود قرار می دهند.

2. در چنین شرایطی از مردم یمن انتظار داریم در درگاه خداوند متعال دست به دعا،توبه، تضرع و دادخواهی بردارند و روزهای دوشنبه و پنج شنبه این ماه حرام را روزه بگیرند تا بیش از پیش به خدا نزدیک شوند و اسباب پیروزی و فرج آنها حاصل شود.

3. علمای یمن همچنین از علمای الازهر و شورای علمای عربستان، علمای مراکش، علمای کشورهای خلیج فارس و سایر علمای مسلمان و سازمان همکاری اسلامی می خواهند به وظیفه الهی خود در امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، زیرا اقدامات ائتلاف عربی علیه ملت یمن تجاوزی آشکار است که علما وظیفه دارند موضع شرع الهی را درباره آن بیان کرده و برای توقف این تجاوز تلاش کنند و به همه تذکر دهند که اطاعت از حاکمان در صورتی جایز است که در راستای اطاعت از خداوند باشد و در صورت معصیت الهی دیگر اطاعت از حاکمان معنا ندارد.

4. از ملت های اسلامی و تمام سازمان های انسانی و مردم کشورهایی که در تجاوز به یمن شرکت کرده اند می خواهیم با تشکیل تظاهرات و راهپیمایی بر دولت های خود فشار بیاورند تا دست از این تجاوز بردارند و مردم نیز مخالفت خود با این تجاوز را با صدای بلند اعلام کنند که سکوت نشانه رضایت است.

5. از تمام رسانه ها می خواهیم راستی پیشه کرده و مظلومیت مردم یمن و فجایع جنایت های آل سعود و آمریکا را اعلام کرده و از مردم یمن حمایت کنند، به ویژه رسانه های یمنی که از آنها انتظار می رود این بیانیه را منتشر کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha