چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نعیم آبادی

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، گفت: دنیای امروز اگر چه درعرصه علم و فن آوری صاحب پیشرفت های چشمگیری است اما در عرصه عقلانیت توفیقی نداشته است و جهان از رهگذر این غفلت شاهد نابرابری،بی عدالتی،ظلم و تهی شدن از ارزشها و اخلاقیات شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ازهرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای فرهنگی استان هرمزگان که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس در کانون غدیر برگزارشد اظهارداشت: شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست و کسانی که برای دفاع از ارزشهای اسلامی جان خود را تقدیم می کنند، نزد خداوند متعال دارای مقامی عظیم و ویژه هستند.

 وی باتاکید براینکه تکریم و تعظیم شهدا اقدامی ارزشمند و دارای قداست است تصریح کرد: این مهم از این حیث دارای فضیلت است که در راستای احیای ارزش‌های مکتب توحید است.

نماینده مردم هرمزگان درمجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت استادمطهری به نام روز معلم خاطرنشان کرد: در شان و جایگاه دانشمند جهان اسلام (استاد شهید مرتضی مطهری) همین بس که امام راحل(ره) بعد از شهادت این استاد گرانمایه از مطهری به عنوان پاره تن خود یاد کرد که این توصیف به خوبی بیانگر ارزشمندی آن شهید عزیزاست که هفته معلم به نام او مزین است.

امام جمعه بندرعباس، در ادامه نقش و جایگاه شهدای فرهنگی را مورد تاکید قرارداد و گفت: شهدای فرهنگی در واقع در دوعرصه مبارزه با جهل و بی سوادی و دفاع از دین و کشور خود تلاش مجدانه داشته اند که درعروجشان نیز درس جاودانگی و آزادگی به فرزندان ایران اسلامی بود.

آیت الله نعیم آبادی دربخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اقدامات نژاد پرستانه  که از سوی برخی کشورهای استکباری اعمال می شود،اظهارداشت: دین مبین اسلام با هر ملاک های برتری خیالی مخالف است و هیچ انسانی به واسطه رنگ ، نژاد، زبان، قوم و .. برانسان دیگری برتری ندارد .

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان درپایان گفت: دنیای امروز اگر چه درعرصه علم و فن آوری صاحب پیشرفت های چشمگیری است اما در عرصه عقلانیت توفیقی نداشته است و جهان از رهگذر این غفلت شاهد نابرابری،بی عدالتی،ظلم و تهی شدن از ارزشها و اخلاقیات شده است.

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین با اشاره به اینکه جایگاه شهدا در نزد خداوند متعال بسیار منیع و ارزشمند است،بیان داشت: وقتی خداوند دستوردادند کسانی که پدر و مادرآنها از آنها راضی هستند،کسانی که مردم از آنها راضی هستند،کسانی که اعمال نیک انجام داده اند و ترک محرمات کرده اند به بهشت بروند ملائکه از خداوند پرسیدند پس جایگاه شهدا کجاست؟

محمدحسین کفراشی افزود: خداوند متعال در پاسخ ملائکه فرمودند من با شهدا معامله کرده ام وشهدا درمرتبه ای بالاتر از این گروه ها قراردارند و جایگاه شان در بهشت بسیار رفیع و بلند مرتبه است.

وی تصریح کرد: هیچ خیری بالاتر از شهادت نیست و شهادت رفتن آگاهانه به سوی خالق یکتایست.

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه  حدود پنج هزار و 42 فرهنگی شهید و 36 هزار دانش‌آموز شهید درکل کشور داریم، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرروش مفتخر است که در بدنه  خود  ۱۳۰ هزار ایثارگر شامل ۲۸ هزار جانباز، چهار هزارو ۵۰۰ آزاده، ۱۴ هزار فرزند شهید در کسوت معلم، ۸۵ هزار رزمنده، ۳۰ هزار برادر و خواهر شهید و ۲ هزار و ۵۰۰ همسر شهید را دارد که این یک سرمایه برای نظام تعلیم و تربیت است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha