جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبدالخالق عبداللهی

استاد اخلاق حوزه، با اشاره به اهمیت و جایگاه اخلاق در اسلام، بر ترویج اخلاق اسلامی در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از کرمانشاه، استاد،عبدالخالق عبدالهی از اساتید اخلاق حوزه در جمع طلاب مدرسه آیت الله العظمی بروجردی(ره) کرمانشاه، با بیان اینکه اشک سلاح مومن است بیان داشت: در روز قیامت تمامی چشمها گریان هستند و کردار و رفتار خود اشک ندامت می ریزند.

وی در ادامه تنها سه چشم را از این امر مستثنی دانست و به شرح و بیان آنها پرداخت و گفت: چشمی که از نگاه کردن به نامحرم خودداری کرده باشد در قیامت گریان نیست پس همواره مراقب چشم و نگاه خودمان باشیم و زنان هم این امر را رعایت کنند و سبب جلب نگاه کسی نشوند و مردان نیز نگاه خود را کنترل کنند و که این امر موجب نورانیت قلب می شود.

استاد عبدالهی افزود : چشمی که سحرها برای اطاعت از خداوند بیدار مانده است از ریختن اشک مصون است، زیرا خواب شیرین بامدادی را از خود گرفته است با با بیداری در سحر مشغول راز و نیاز و عبادت با خدای خود گردیده و این توفیقی بزرگ و مهم است .

این استاد اخلاق گفت : چشمی که از خوف خداوند رحمان اشک ریخته باشد در قیامت گریان نخواهد بود و این اشک بخاطر ترس ظاهری نبوده زیرا خداوند رحمان و رحیم است

وی در پایان یاد آور شد : باید همواره مراقب رفتار اخلاق باشیم و از مسیر اصلی دور نشویم که سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت همواره قرار گرفتن در راه راست هدایت است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha