پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: اگر غدیر حکومت می کرد و حادثه سقیفه ایجاد نمی شد، امروز دنیا این گونه نبود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در تشریح تفاوت نظام اسلامی و غیراسلامی، اظهار داشتند: جمعیت کمک رسانی به مردم امری عادی است و در همه کشورها متداول می باشد. 

ایشان با اشاره به اینکه اسلام مرده را زنده کرده است، تصریح کردند: کمک به فقیر امری عادی است و حضرت علی(ع) به جای کمک به فقیر، گردن فقر را می زد. 

معظم له با بیان اینکه با ایجاد اشتغال و تولید باید فقر را از بین برد، افزودند: صلیب سرخ و هلال احمر را همه کشورها دارند و ما که به برکت قرآن در ایران زندگی می کنیم، باید فقرزدایی کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اصل حمایت از مظلومان در سیره ائمه معصومین(ع) وجود دارد، گفتند: در روایات تصریح شده کسی که اجازه ندهد سیل، خانه ای را ویران کند و برای رضای خدا به حفظ جان دیگران بپردازد، بهشتی است.

این مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه مزدوری در اسلام مکروه است، تصریح کردند: نباید نظام مزدوری داشته باشیم که مردم برای کسی کار کند؛ پیامبری که دست کارگر را بوسید آن فرد مزدور نبود، بلکه کشاورز و کارگری بود که کار می کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) با وجود اینکه حکومت در دست نداشتند؛ اما گوشه هایی از حکومت اسلامی را نشان می دادند، افزودند: ایشان به نماینده خود پولی داده بودند تا در هرکجای مدینه اختلافی وجود دارد با هزینه آن مال، رفع کند.

ایشان تصریح کردند: اگر غدیر حکومت می کرد و حادثه سقیفه ایجاد نمی شد، امروز دنیا این گونه نبود.   

معظم له در پایان افزودند: خدمت به نظام عبادت است و دعا می کنیم به برکت قرآن؛  نظام و رهبری و مراجع در سایه امام زمان(عج) باشند و خطر آل سعود و سلفی گری را به خود آن ها بازگرداند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha