پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 349922
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
علی اصغر دستغیب

حوزه/ سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) امروز، 24 اردیبهشت با حضور جمعی از عاشقان و دلدادگان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و هیئات مذهبی استان فارس، در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز،  آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این مراسم گفت: شیعیان با حضور در مراسم‌های موالید و شهادت اهل بیت(ع) نشان می‌دهند که در هنگام شادی اهل بیت(ع) شاد و در هنگام عزای آنان نیز به سوگ می‌نشینند که این مسئله موجب رستگاری ایشان می شود.

وی، حضور در حرم‌های اهل بیت(ع) در چنین روزی را از تکریم شعائر الهی و احیای امر اهل بیت(ع) دانست و افزود: در کنار این سوگواری، گوش سپردن به مواعظ آن بزرگواران و عمل به دستورات ایشان است.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به تعظیم شعائر الهی اهتمام داشته و دارند، ابراز داشت: تمامی مراجع عظام نیز نسبت به این قضیه تأکید دارند.

آیت الله دستغیب در ادامه به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمود  "از ما نیست کسی که هر روز خود را محاسبه نکند"؛ لذا ما باید هر روز خود را محاسبه کنیم و ببینیم که آیا گامی به سوی تقرب به خدا برداشته‌ایم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: گناه دل انسان را تیره کرده و حجابی بر دل می‌پوشاند و خدا نکند که دل انسان از تاریکی‌ ها و ظلمات گناه فراگیر شود، لذا باید بلافاصله دل را پاک کرد و نگذاریم سیاهی بر دل بنشیند.

گفتنی است، 80 هیئت مذهبی استان فارس از شهرستان‌های مختلف به صورت دسته‌های مختلف سینه زنی و زنجیرزنی از ساعت 4 صبح امروز به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حرکت کردند تا توانستند در هنگام ظهر در این تجمع عظیم حضور یابند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha