پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پیامبر اکرم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان گفت: امروز بر همه مسلمانان لازم است تا به اسلام، قرآن و سیره نبوی اهل بیت (ع) بازگردند تا بتوانند مبعث را آن طور که باید جشن بگیرند و پیام آن را دوباره زنده کنند.

 حجت‌الاسلام عبدالامیر خطاط، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با گرامیداشت مبعث پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: عيد مبعث، عيد بزرگ مسلمانان است؛ زيرا در اين روز آخرين فرستاده و پيامبر خدا جهت هدايت بشريت گمراه، به همه انسان ها معرفی گرديد و اسلام به عنوان دين واقعی و نجات دهنده انسان ها توسط ايشان ابلاغ گرديد.

وی با اشاره به عظمت عيد مبعث به‌ عنوان نقطه ‌ای عطف در تاريخ اسلام، بر ضرورت گرامی داشتن اين روز تأکيد کرد و افزود: بايد اين عيد فرخنده بهانه ‌ای برای تشکيل محافلی که علاوه بر سرور و شادمانی، به ترويج سيره‌ عملی آن بزرگوار نيز پرداخته شود، باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چهارباغ اصفهان خاطرنشان کرد: امروز بر همه مسلمانان لازم است تا به اسلام، قرآن و سیره نبوی اهل بیت (ع) بازگردند تا بتوانند مبعث را آن طور که باید جشن بگیرند و پیام آن را دوباره زنده کنند.

حجت الاسلام خطاط با اشاره به جهانی بودن دین اسلام گفت: آنچه پیامبر (ص) به عنوان پیام الهی آورد، به جامعه حجاز آن زمان محدود نشد و دیری نپایید که تمام جهان آن روز را در برگرفت.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به وضعیت جهان امروز بیاندازیم، متوجه می شویم که امروز نیز دنیا از جهل بسیار رنج می برد و مردم این زمان در اسارت فکری و فرهنگی هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان با اشاره به وظیفه امروز مسلمانان در برابر مبعث، تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی که مسلمانان باید برای آن اهتمام کنند، مبارزه با جاهلیت مدرن است که این مبارزه باید از درون جامعه اسلامی آغاز شود.

استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان یادآور شد:  نیاز امروز انسان ها شناخت بیشتر پیامبر خاتم(ص)، بهره مندی از راه و روش و سیره آن حضرت و عمل به دستورهای قرآن کریم و احکام نورانی اسلام است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha