پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام رئیسی

حوزه/ دادستان کل کشور با اشاره به اهمیت قرآن کریم در جامعه فعلی گفت: امروز انسانیت جز در پرتو تعلیم قرآن محقق نمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، دیشب در جمع علمای شیعه و سنی خراسان جنوبی بعثت پیامبر (ص) را تجلی و جلوه اسم اعظم خداوند دانست و افزود: پیامبر (ص) برای نجات بشریت و رابطه بین خلق و خالق و هدایت انسان مبعوث شد.

وی، با بیان اینکه، بزرگترین نعمت برای بشریت وجود مقدس پیامبر (ص) است، ادامه داد: خداوند بعضی از نعمت‌ها را توام با منت بر بشریت عرضه کرد که یکی از آن‌ها نعمت رسالت است و امروز بزرگ‌ترین نعمت برای بشریت همین رسالت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) است. 

دادستان کل کشور، در ادامه نرخ جرم و جنایت را درخراسان جنوبی نسبت به همه استانهای کشور کم دانست و اظهار کرد: این امر مهم  فقط در پرتو دین داری و وحدت مردم استان حاصل می شود و ائمه جمعه و جماعت استان باید برای حفظ این وحدت و یکپارچگی مردم تلاش کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به نعمت رسالت در پرتوی قرآن کریم خاطر نشان کرد: انسانیت انسان جز در پرتو تعلیم قرآن محقق نمی گردد.

وی ادامه داد: نعمت رسالت جزو نعماتی است که انسان را به کمال می‌رساند تا جایی که از ملائک هم بر‌تر  می شود.

عضو  مجلس خبرگان رهبری پیام آزادی و رهایی از خود را در بعثت پیامبر(ص) دانست و افزود: انسانیت انسان در پرتو ربانیت پروردگار رقم می‌خورد و پیامبر(ص) آمده که انسان را از غل و زنجیرهای دنیایی آزاد کند.

وی به جاهلیت مدرن اشاره کرد و تاکید کرد: امروز جاهلیتی که در مقابل بعثت پیامبر (ص)، غدیر، عاشورا و مکتب انتظار ایستاده‌اند‌‌ همان مدرنیته جدید است که شاخص مهم آن در جوامع جدید، همجنس بازی است.

دادستان کل کشور نگاه فرهنگ غرب به زنان را  مدنظر قرار داد و گفت: امروز غرب به وسیله فرهنگ خود زنان را نابود و زنده بگور می‌کند تا زن از انسانیت و جایگاهی که خداوند برای او معیت کرده است فرو بیایید. 

وی با تاکید بر اینکه نجات بشریت فقط در پرتو بعثت صورت می گیرد خاطر نشان کرد: جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند مبعث است و امام علی (ع) کانون وحدت بین مسلمانان بودند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha