جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عباسعلی توکلی آذبایجان شرقی

حوزه/ استاد حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در شرایط فعلی جامعه بهترین الگو برای زندگی ، اهتمام به سبک زندگی نبوی است.

حجت الاسلام عباسعلی توکلی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره  به اهمیت اخلاق در جامعه اظهارداشت: لازم است تا انسان ها  در جامعه امروز نفس خودشان را از رذائل نفسانی پاک کنند و این مسئله به قدری مهم است که خداوند متعال در سوره شمس بعد از ذکر یازده قسم می فرماید: « قد افلح من زکیها و قد خاب من دسها/هر كس نفس خود را پاك و تزكيه كرده‌، رستگار شده و آن كس كه نفس خويش را با معصيت و گناه آلوده ساخته‌، نوميد و محروم گشته است‌.

وی اذعان کرد: کسی که اخلاق رذیله را از خودش دور ننماید در حقیقت خودش را از نعمات معنوی محروم کرده است و هر کسی که از دستورات اسلام پیروی کرده و پیامبر اکرم(ص) را الگو و سرمشق زندگی خود قرار دهد قطعا رستگار خواهد شد.

استاد حوزه تبریز بیان کرد: وجود پیامبر اسلام(ص) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی جهانیان نعمت و راهنما است و الگوی جامع و کامل اسلامی است که سیره و راه و روش ایشان باید سرمشق جهانیان قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وظائف مهم پیامبر اکرم(ص)، امر به معروف و نهی از منکر بود، چرا که آمده بودند تا طیبات و خوبی ها را بر مردم جهان حلال کرده و خبیثات و ناپاکی ها را بر آنان حرام گرداند و از قید و بند جهالت و اسارت نجات داده و آنان را به کمال انسانی برساند.

حجت الاسلام توکلی اضافه کرد: ایمان به رسالت، تبعیت، کمک و پشتیبانی از پیامبر اکرم(ص) از لوازمات سعادت دنیوی و اخروی است که خداوند متعال در قرآن کریم ذکر فرموده است و کسانی که از ایشان دور مانده اند قطعا در خسران و ضلالت به سر می برند.

وی بیان کرد: فضائل و کرامات پیامبر اسلام(ص) قابل احصاء نیست چرا که ایشان به مثابه اقیانوسی می باشند که ما به قدر تشنگی خودمان از آن بهره مند می شویم.

استاد حوزه تبریز در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوه برخورد پیامبر با کفار، گفت: پیامبر اسلام(ص) در مقابل دشمنان اسلام نفوذ ناپذیر و سرسخت بودند چنان که قرآن کریم می فرمایند «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم/ محمّد (ص) فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند.»

وی با بیان اینکه انبیاء عظام جهت مبارزه و مقابله با طاغوت و جبهه ضد دین، مبعوث گشته اند، افزود: خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) دستور می دهد که "واغلظ علیهم"در مقابل دشمن و جبهه استکبار غلظت و سر سختی نشان بده، چرا که رحمت و رأفت اسلامی نباید در خصوص آنان اجرا شود.

حجت الاسلام توکلی در خاتمه تاکید کرد: اگر سیره پیامبر اکرم(ص) مو به مو اجرا گردد شاهد سعادت، قوت و پیروزی جبهه اسلام خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha