جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کردند: باید با احیای جایگاه اصلی مساجد، با دشمنان اسلام و انقلاب مقابله کرد و نقشه های آنان را نقش برآب کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار شرکت کنندگان دوره علمی تخصصی توانمندسازی مدیران کانون های تخصصی و مساجد دانشگاهی که در دفتر معظم له برگزار شد؛ فعالیت در مساجد را بسیار مهم و مقدس دانستند و گفتند: مسجد جایگاهی بسیار مهمی در فرهنگ اسلامی داشته و در صدر اسلام نیز فعالیت های بسیاری همچون کارهای حکومتی، اجتماعی، قوه قضائیه و تصمیمات کلان در مسجد ساماندهی می شده است.

ایشان ادامه دادند: مسجد دارای جایگاهی بوده که لشکر و مجاهدین از این مکان مقدس، حرکت خود را آغاز و در بازگشت از جهاد نیز در آن حضور پیدا می کردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: مقدرات فرهنگی، قضایی، جهادی، اجتماعی و تحصیلی در مسجد تنظیم و انجام می پذیرفته است.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: متأسفانه این مباحث امروز از مساجد فاصله گرفته و تلاش دشمن در از کار افتادن همه کارکردهای مفید مساجد نیز بی تاثیر نبوده است.

این استاد درس خارج حوزه با اشاره به هجمه های دشمنان، ابراز داشتند: در گذشته سلاطین و شاهان بر مردم تسلط داشته و مردم تحقیر می شدند؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ظلم ها برداشته و رفتارها تغییر پیدا کرد.

معظم له افزودند: مزه تسلط بر کشورهای اسلامی همچنان زیر دندان های دولت های استعمارگر است و با تشکیل گروه های تکفیری همچون داعش، بوکوحرام و ... به دنبال سلطه بر این کشورها هستند.

ایشان تأکید کردند: باید با احیای جایگاه اصلی مساجد، با دشمنان مقابله و نقشه های آنان را نقش برآب کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: امروز تفکر انقلابی در تونس، یمن، بحرین، قطر و ... فراگیر شده است؛ چراکه با فطرت و عقل مردم مطابق است.

این مرجع تقلید تصریح کردند: امروز استکبار با این تفکر انقلابی درگیر و در سوریه، عراق و ... سلطه گری و جنایت می کند.

*لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ واقعی مساجد

این استاد درس خارج حوزه خطاب به حضار، بیان داشتند: شما باید فرهنگ واقعی مساجد را زنده و برنامه های بسیارمفیدی را در آن انجام دهید.

معظم له اظهار داشتند: باید تلاش کنید که مسجد جایگاه اصلی خود را بازیابد؛ چراکه در صدر اسلام فعالیت های بسیاری در جهت رفع نیازهای معنوی و مادی مردم در آن انجام می شده است.

ایشان یادآور شدند: مسجد، امام جماعت و برنامه های گوناگون، سه رکن اساسی در مسجد است.

این مرجع تقلید در پایان تأکید کردند: امامان جماعت مساجد نیز از جایگاه بالایی برخوردار بوده و وظایف آنان سنگین است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha