شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام اژه‌ای

حوزه/ معاون اول قوه قضائیه با ابراز تاسف از برخی سخنان در خصوص سازش با آمریکا،گفت: تجربه ۳۶ ساله انقلاب به ما ثابت کرده که آمریکا شیطان مجسم است و به هیچ وجه نمی شود با آن کنار آمد.

محسنی اژه ای، معاون رئیس قوه قضائیه امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از شنیدن برخی سخنان در کشور در رابطه با سازش با آمریکا گفت: متاسفیم که امروز در کشور از زبان برخی ها سخن از سازش با آمریکا به میان می آید و می گویند"من از سال ها قبل در تلاش بودم که ارتباط با امریکا را حل کنم!" خطاب به ایشان باید گفت حل می کنی که چه بشود؟! مگر تجربه ۳۶ ساله به شما ثابت نکرده که آمریکا شیطان مجسم است و به هیچ وجه نمی شود با آن کنار آمد.

وی اضافه کرد: تجربه ۳۶ ساله نشان می دهد که هر جا بخواهیم کمترین نرمش و کوتاهی از خود نشان بدهیم، آن ها سوء استفاده کرده و پا از گلیم خود درازتر کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قوه قضاییه را خادم مردم در راستای تامین امنیت و استقامت در برابر دشمنان عنوان کرد و افزود: امروز دستگاه قضایی کشور با صلابت کامل و با پشتیبانی مردم آماده است تا در برابر هر فتنه گر و متجاوزی ایستاده و هر کسی را که قصد تعدی داشته باشد محاکمه و بازخواست نماید.

وی تاکید کرد: قوه قضائیه مصمم است تا با همه مفسدان بدون تبعیض برخورد نماید و مردم ایران امروز شاهد هستند که حتی قدرت و پول برخی ها نیز مانع از رسیدگی جدی این قوه به جرایم آن ها نمی شود.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی، رئیس کل سابق دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با ارائه گزارش عملکردی از دوره هشت ساله ریاست خود در این دستگاه گفت: در حوزه منابع انسانی زمانی که در سال ۸۵ ریاست را تحویل گرفتم حدود ۳۲۷ نفر همکار قضایی داشتیم که اکنون این تعداد به ۴۱۸ نفر رسیده است و هم چنین همکاران اداری نیز از یک هزار نفر، اکنون به یک هزار و ۵۳۷ نفر رسیده است.

وی در خصوص تعداد شعبات دادگستری استان نیز افزود: در سال ۸۵، ۱۱۴ شعبه جزایی و حقوقی در سطح استان داشتیم که اکنون این رقم به ۱۴۲ شعبه رسیده و در مجموع واحدهای قضایی استان از ۲۲۹ شعبه به ۳۵۸ واحد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در طول این هشت سال  کم کردن آمار ۱۱۷ هزار پرونده کار ساده ای نیست، اما همکاران زحمت کش این دستگاه با تلاش فراوان به این مهم دست یافتند.

حجت الاسلام شریفی هم چنین اظهار داشت: ارجاع رسیدگی به پرونده های اظهارنامه های مالیاتی به سازمان اسناد و هم چنین اجرایی کردن قانون پیش فروش آپارتمان ها نیز از جمله اقدامات مهم این دستگاه در هشت سال گذشته بوده است.

رئیس سابق دادگستری استان در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: پالایش بایگانی راکد پرونده های قضایی از جمله اقدامات مهم دیگری بود که در طول سال های گذشته انجام گرفت.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام شریفی تاکید کرد: زمانی که به استانداری آذربایجان شرقی راه یافتیم به دلیل  مشکلات اقتصادی چندین موسسه مالی و شبه بانکی با مشکل مواجه بودند و حتی سه موسسه بالای ۴۰ هزار نفر را در این مشکلات درگیر کرده بودند.

وی افزود: با جلساتی که با دادگستری استان تشکیل دادیم توانستیم تقریبا بیشتر مشکلات این موسسات را حل کنیم.

حجت الاسلام علی مظفری، رئیس جدید دادگستری استان نیز در پایان این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات حجت الاسلام شریفی خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان را به کار خواهیم بست تا آن طور که شایسته مردمان غیور این سرزمین است استانی امن و آرام برایشان فراهم کنیم.

بر پایه این گزارش در این مراسم از زحمات حجت الاسلام شریفی قدردانی شده و حجت الاسلام مظفری به عنوان رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی منصوب شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha