چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
احمد فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: مرکز مدیریت حوزه باید یک «دیتا سنتر» قوی برای تقویت فضاهای اینترنتی خود ایجاد کند که این امر در شورای عالی به تصویب رسید و با راه اندازی آن موضع جهان اسلام و شیعه و حوزه های علمیه را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسملین فرخ فال امروز در مراسم افتتاح سایت زبان انگلیسی، مدرسه شهیدین قم  با هدف پشتوانه علمی مبلغان خارج از کشور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله العظمی سیستانی و معاون بین الملل حوزه های علمیه در این مدرسه برگزار گردید، با تجلیل از شخصیت آیت الله العظمی سیستانی  اظهارداشت: راه اندازی این سایت و فعالیت در عرصه مجازی، کاری بس شایسته است و باید این فعالیت ها در حوزه شکل گیرد و مدارس علمیه ما از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: فعالیت هایی که در فضای مجازی در حوزه اسلامی انجام می شود تا زمانی که مردم از دین اطلاعات استفاده کنند؛ اجر و ثواب آن برای تولید کننده این مفاهیم محسوب می شود؛ حتی اگر این فرد ماه ها و سال ها قبل نیز فوت کرده باشد.

مدیر حوزه علمیه استان  قم بیان کرد: تشکیلات مربوطه به بیت آیت الله العظمی سیستانی با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در حوزه رسانه ای بسیار مناسب است و امروز بسیاری از مراکز تخصصی ازاین فضای ایجاد شده استفاده می کنند.

وی گفت: باید فضای لازم در اختیار این وب سایت قرار گیرد تا وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد؛ آنچه در بهره وری این سایت موثر است شخصیت های بین المللی حوزه هستند و معاون بین الملل حوزه های علمیه، با اشرافی که بر کشورهایی اسلامی دارند می توانند بر غنای این سایت تاثیر جدی و بسزایی بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال خاطرنشان کرد: حوزه و مراکز وابسته به آن حدود 500 سایت دارد که 350 سایت آن به شکل تخصصی فعال هستند؛ و با بارگزاری مطالب درون تشکیلاتی در فضای مجازی فعال می شوند، بقیه سایت نیز همگی در جهان اسلام ارایه می شود و قابل بهره برداری است.

وی گفت: نمرات مرتبط با طلاب و فضلا از طریق اینترانت و سرورهای داخلی انجام می شود و در خارج از کشور قابل رویت نیست؛ این سایت های درون سازمانی بیش از 20سایت نیست و مابقی سایت های با گستره بین المللی فعالیت دارند.

مدیر حوزه علمیه استان قم بیان کرد: در شورای عالی حوزه مطرح شد که یک دیتا سنتر قوی برای تقویت فضاهای اینترنتی ایجاد شود و  این امر به تصویب رسید که با ایجاد آن قطعا موضع جهان اسلام، شیعه و حوزه های علمیه در فضای مجازی تقویت می‌شود.

وی گفت: حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، در کسوت نماینده آیت الله العظمی سیستانی پشتیبانی بسیاری از امور مذهبی و حوزوی هستند و امیدواریم کسانی که در ایجاد فضاهای سایبری و غیر سایبری در حوزه علوم اسلامی فعال هستند موفق باشند؛ زیرا ورود به این فضا دغدغه های جدی حوزویان را در سراسر جهان به صورت سیستماتیک کم می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha