شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله نوری

حوزه / حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: طلاب باید با همت بلند برای رسیدن به مقام فقاهت و مرجعیت تلاش کنند؛ چراکه کمبود فقیه محسوس است و باید برای فقهای فقید جایگزین داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار مجمع طلاب و نمایندگان استان اردبیل با اشاره به آیه و َمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُواْ كَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ اظهار داشتند: در هیچ زمانی همانند امروز عالم و فقیه تأثیرگذار نبوده و از احتیاجات عصر ما، فقیه «مهذب» است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه دنیای امروز متوجه مادیات شده و از کمبود معنویات رنج می برد، خاطرنشان ساختند: فراموشی خدا، معنویت، عدالت، صداقت و ... دنیای فعلی را به اینجا رسانده که کشتار، وحشی گری، تخریب و ... در آن وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در چنین زمانی فقیه اسلامی بسیار می تواند اثرگذار باشد، تصریح کردند: در اسلام از هیچ طایفه ای همانند عالم تجلیل به عمل نیامده است؛ چراکه روایات فراوانی درباره فراگیری علم آمده است.

این استاد درس خارج فقه حوزه با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، بیان داشتند: حضرت محمد(ص) فرمودند: إن الله یحب بقاه العلم/ خداوند فراگیران علم را دوست دارد.

معظم له اظهار داشتند: خداوند متعال را شاکریم که در میان شفل های دنیا، شغل طلبگی به ما عطا کرده است؛ چراکه طلبگی بسیار شریف و با برکت است و از توفیقاتی است که حضرت حق به ما عطا کرده است.

این مرجع تقلید گام نخست در موفقیت را اخلاص در عمل دانستند و گفتند: همت بلند، اراده قاطع، تحمل زحمات، جدیت در کار و ... از دیگر ویژگی هایی است که طلاب باید به دنبال آن باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان ساختند: طلاب باید با همت بلند برای رسیدن به مقام فقاهت و مرجعیت تلاش کنند؛ چراکه کمبود فقیه محسوس است و باید برای فقهای مرحوم، جایگزین داشته باشیم.

این استاد درس خارج فقه حوزه تصریح کردند: نظم در امور، از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه داشت و وقت را از دست نداد و به دنبال تحصیل علوم بود.

معظم له در پایان توانمدی در قلم و بیان را برای طلاب ضروری دانستند و اذعان داشتند: خط خوش یکی از کمالات انسان است؛ اما قلم از فنونی است که باید آن را نزد استاد کسب کرد تا بتوان نویسنده خوبی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha