پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله حکیم تاکید کردند: طلاب باید معارف دینی را از منابع اصیل دینی یعنی قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام فرا بگیرند و سپس این معارف را با رعایت امانت و اخلاص و به دور از در نظر گرفتن منافع شخصی و هرگونه تحریف به مردم ارائه کنند و این کار را با افتخار تمام و بدون خجالت انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، گروهی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق منطقه الزبیر واقع در جنوب عراق با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید مقیم نجف اشرف دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در سخنان خود طلاب را به رعایت تقوا و ادای تکلیف دینی و نشر احکام شرعی در جامعه توصیه کردند و افزودند: همه طلاب باید متوجه مسؤولیت بزرگ خود در برابر دین و تعالیم دینی و احکام شرعی باشند و بدانند که تمام این معارف را باید از منابع اصلی دینی یعنی قرآن کریم و احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام با دقت و تامل فرا بگیرند و سپس این معارف را با رعایت امانت و اخلاص و به دور از در نظر گرفتن منافع شخصی و هرگونه تحریف به مردم ارائه کنند و این کار را با افتخار تمام و بدون خجالت انجام دهند.

ایشان در ادامه سخنان خود اظهار تعجب کردند که هنوز برخی گروه های جامعه هستند که نسبت به احکام شرعی اطلاعی ندارند و حتی در مورد کیفیت وضو و غسل و مسایل ضروری و واجبات دینی خود نیز بی اطلاعند در حالی که هر مردی باید این مسایل را بدون خجالت به همسر خود و هر پدری به فرزند خود بیاموزد؛ چرا که دانستن و عمل به این احکام بر همگان واجب است.

حضرت آیت الله حکیم سپس به روایتی از امام صادق علیه السلام استناد کردند که می فرماید: «هرکس دین خود را از زبان این و آن فرابگیرد توسط همان ها نیز دین خود را از دست می دهد و هرکس دین خود را از قرآن و سنت فرا بگیرد، دین او از کوه نیز محکم تر خواهد بود».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha