شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 350112
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کلاس بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شیراز، از تحصیل 270 نفر طلبه به صورت حضوری و غیر حضوری در این مدرسه خبر داد.

خانم فلاح زاده، در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در فارس گفت: مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شیراز از سال 1386 در طبقه فوقانی یکی از مدارس علمیه شیراز توسط آیت الله حائری شیرازی افتتاح و سپس  تحت نظر آیت الله موحد مدیر مرکز حوزه علمیه خواهران فارس اقدام به فعالیت نموده است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شیراز گفت: در حال حاضر تعداد 270 نفر طلبه که 130 نفر از آنان حضوری و ما بقی به صورت غیر حضوری هستند در سطح سه حوزوی در این مدرسه مشغول به تحصیل و تعداد 13 نفر از اساتید مجرب در حال تدریس می باشند.

فلاح زاده، در خصوص برنامه های این مدرسه بیان کرد:  تدریس درس اخلاق عمومی و کلاس های مهارت افزایی برای مبلغین و همچنین مشاوره برای طلاب این حوزه و آشنایی بیشتر محصلین با نوشتن مقاله  از جمله برنامه ها یان مرکز است.

وی اضافه کرد: بر پایی نمایشگاه کتاب در هفته پژوهش، نمایشگاه مذهبی در ماه های خاص سال، برگزاری کلاس های اعتقادی، احکام، آموزش مداحی، زبان خارجه و عربی از فعالیت های این مدرسه به شمار می آید.

فلاح زاده، با توجه به برنامه ریزی هایی که برای آینده این مدرسه انجام شده اظهار کرد: تشکیل پرونده برای مبلغین، سطح بندی آنها و تقویت بنیه علمی طلاب و همچنین اعزام مبلغین به مراکز مختلف بعنوان سخنران، مدرس و مشاور در دانشگاه ها، اماکن مذهبی و مدارس و شرکت در کنگره های علمی در زمینه پژوهشی از برنامه های آینده این مدرسه می باشد.

وی در پایان گفت: حضور نیروهای کارآمد در کادر فرهنگی و آموزشی این مدرسه، آشنایی طلاب به مسائل روز جهان، اهتمام و نظارت قوی آیت الله موحد مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس وگزینش طلابی که دارای امتیاز بالایی هستند از رموز موفقیت این مدرسه به شمار می آید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha