پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی، انگلیس، سنی را علیه شیعه و شیعه را علیه سنی می شوراند که در این کار خود نیز بسیار استادانه عمل می کند چرا که این کشور نه به شیعه علاقه ای دارد و نه به سنی و تنها به نابودی اصل اسلام فکر می کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد به تشریح توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب علیه مبانی ارزشی اسلام و لزوم هوشیاری در برابر آنان پرداختند.

ایشان با اشاره به حوادث صدر اسلام خاطر نشان ساختند:از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) چنین بر می آید که پیامبر گرامی اسلام نسبت به آینده امت خود نگرانی خاصی داشتند و در زمانی که در بستر افتاده بودند فرمودند دنیا را تاریکی فرا گرفته است؛ که این جمله پیامبر اکرم(ص) حاکی از آن است که ایشان نگران اختلاف بین امت اسلامی بوده است.

معظم له افزودند: بعد از رحلت رسول گرامی اسلام مسلمانان جنازه آن حضرت را ترک کردند و حضرت علی(ع) را تنها گذاشتند و به دنبال تشکیل شورا برای جانشینی حضرت  رفتند.

*اختلافات میان مذاهب به علما واگذار شود نه مردم عادی

حضرت آیت الله سبحانی تاکید کردند: ما الان در مقام اختلاف هستیم و نمی توانیم آن را جمع کنیم چرا که هر دو طرف شیعه و سنی در فرهنگ و مذهب خود اصرار دارند و امکان برداشتن اختلافات از ریشه و اساس نیست اما لازم است که همه امت اسلام به دنبال مشترکات باشندو اختلافات را به علما واگذار کنند نه به مردم عادی که علیه هم بشورند.

این مرجع تقلید نقش استعمار پیر انگلیس در ایجاد اختلافات قومی و مذهبی را بسیار مهم و اثر گذار دانستند و تاکید

کردند:انگلیس سنی را علیه شیعه و شیعه را علیه سنی می شوراند که در این کار خود نیز بسیار استادانه عمل می کند چرا که این کشور نه به شیعه علاقه ای دارد و نه به سنی و تنها به نابودی اصل اسلام فکر می کند نه چیز دیگر.

*رژیم صهیونیستی، دشمن اصلی امت اسلام

ایشان درگیر شدن مذاهب اسلامی با یکدیگر و فراموش کردن دشمن اصلی اسلام یعنی رژیم صهیونیستی را بسیار خطرناک توصیف کردند و افزودند: متاسفانه دشمن اصلی اسلام و مسلمین یعنی رژیم صهیونیستی فراموش شده است و این رژیم غاصب روز به روز بیشتر قدس را می گیرد و توسعه می دهد و به روی مردم بیچاره بمب می ریزد اما به جای مقابله با این دشمن مذهب اسلامی با یکدیگر درگیر می شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha