پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتدایی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: علما هستند که از دین خدا دفاع می کنند و به تبلیغ دین می پردازند و انسان ها را از دام هایی که شیطان و یاوران او قرار داده است برحذر می دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدایی عصر امروز در مراسم  اختتامیه اولین تجربیات تبلیغی طلاب حوزه علمیه قم  که در مدرسه فیضیه برگزار شد، با بیان این که باید دیگر حوزه های علمیه استان ها  را از  برکات و  تجربیات این گونه نشست ها  بهره مند کرد تا  بتوانند در جهت تبلیغ موفق تر عمل نمایند اظهارداشت: مرحوم شیخ طوسی در کتاب مِصباحُ المُتَهجد و سلاحُ المُتَعَبّد یا المِصباحُ الکَبیر اعمالی برای ماه شعبان برشمرده است که می تواند برای مبلغان مفید باشد.

وی با توجه به اهمیت ماه شعبان بیان داشت: اميرالمؤمنين عليه السلام مي فرمايد؛ از زماني كه نداي منادي رسول خدا (صلوات الله عليه و آله) را براي روزه اين ماه شنيدم، هيچگاه روزه آن را از دست نداده و در تمام عمرم آن را از دست نخواهم داد.

آیت الله مقتدایی به نقش مهم مبلغین در عرصه تبلیغ به حدیثی از معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: اگر نبودند، علمايي كه پس از غيبت امام مهدي «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مردم را به سوي آن حضرت بخوانند و آنها را به سوي امامشان هدايت كنند و با حجت ها و دليل هاي محكم الهي از دين او (كه دين خداست) حمايت كنند و اگر نبودند آن عالمان هوشيار كه بندگان خدا را از دامهاي شيطان و شيطان صفتان و از  دشمنان اهل بيت علیهم السلام نجات مي دهند، هيچ كس نمي ماند مگر اينكه از دين خدا بيرون مي رفت!! ولي ايشان هستند كه سررشته دلها و افكار و عقايد شيعيان را با استواري در دست دارند آنچنان كه كشتي بان، سكّان كِشتي را به دست مي گيرد. آن عالمان، برترين بندگان  نزد خداوند متعال هستند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: این علما هستند که از دین خدا دفاع می کنند و به تبلیغ دین می پردازند و انسان ها را از دام هایی که شیطان و یاوران او قرار داده است برحذر می دارند و زمام امور را در دست می گیرند و همانند ناخدای کشتی مردم را از غرق شدن نجات می دهند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در بخش دیگر سخنان خود به نهضت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: در ابتدای نهضت امام(ره) بعضی از افراد می گفتند که آیت الله العظمی اراکی(ره) نهضت امام را قبول ندارند، بنده شاگرد ایشان بودم و این سوال را مطرح کردم که آیت الله اراکی(ره) در جواب گفت؛ امام خمینی(ره) مصداق آیه (الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ ) هستند.

انتهای پیام/313/22

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha