جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
1

حوزه/ گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان جامعه المصطفی عصر امروز با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی و مدیران، طلاب و اساتید جامعه المصطفی در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم دکتر مجیدی نماینده سابق ایران در یونسکو با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: این نامه در حقیقت نامه‌ای برای سراسر جهان بود تا هرچه بیشتر وجدان اجتماعی جهان را بیدار کرده و آنان را به سوی معنویت و شناخت اسلام اصیل سوق دهند.

وی افزود: دنیا باید نگاه عمیق تری به مبانی دینی از طریق منابع اصیل اسلامی داشته باشد، زیرا دنیا امروز یک دنیای زده شده است.

وی درر پایان به ذکر ویژگی های خاص این نامه و بایسته‌های تبلیغی طلاب المصطفی در سراسر جهان پرداخت..

همچنین در این مراسم آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در سخنانی به بحث پیام و ویژگی های پیام رسان در اسلام اشاره نمودند و گفتند: اسلام نقش بسیار مهمی برای پیام رسانان و مبلغان دین قائل است و به همین جهت مبلغان دین باید از یک سری شاخصه های اصلی در تبلیغ دین برخوردار باشند.

ایشان در این سخنان خود بر لزوم رعایت تقوای الهی، متخلق شدن به اخلاق ائمه اطهار(علیهم السلام) الگوگیری از بزرگان و علما، عالم شدن در دین، توام شدن علم و عمل، ترویج همدلی و همزیستی مسالمت آمیزع تقویت روحیه جهادی، شدت در مقابل کفار و رحم به مومنین و .... تاکید کردند.

گفتنی است در این سخنان همچنین جامعه المصطفی را به عنوان یکی از مصادیق تعبیر حدیث امام صادق(علیه السلام) در خصوص ظرفیت های شهر قم در آخر الزمان معرفقی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه در جمع طلاب با اشاره به ویژگی های المصطفی و طلاب آن گفت: المصطفی نهادی علمی، تبلیغی و پژوهشی مولود یافته در بطن تفکر و گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) است.

وی افزود: طلاب المصطفی، رسولان فرهنگ ناب اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) هستند و باید با رفتار خود مردم را به سوی معارف الهی سوق دهند.

وی در ادامه به ذکر ویژگی های طلاب المصطفی در تراز تبلیغی جهان اسلام و جهان برون اسلامی تاکید کرد.

گفتنی است در این مراسم بسته‌های فرهنگی و آموزشی به طلاب عرضه شد و کلیپ‌هایی در زمینه آشنایی با فرق ضاله و جنایات عیادی استکبار جهانی پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha