جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماه شعبان

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز گفت : ماه پر برکت شعبان، ماه عبادت خدای متعال، ماه توبه و ماه آماده شدن برای مهمانی بزرگ خدا است که باید همه قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام سید مجتبی امامی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» از فارس گفت: ماه پر فضیلت شعبان، ماه حضرت رسول الله(ص) می باشد چون حضرت ختم المرسلین در این ماه به روزه گرفتن پرداخته و خود را برای ماه مهمانی خدا آماده می کرد، نباید انسانها از فضائل این ماه غفلت کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز افزود: باید با برای کسب رضایت خداوند متعال و جلب محبت های رسول الله(ص) و کسب کرامات در روز قیامت و واجب شدن بهشت برین در این ماه بندگی کرده و با انجام فضائل خود را مهیا کنیم.

وی گفت: ماه شعبان، ماه فرح و شادی شیعیان به شمار می آید و از اهم آن ولادت سرداران کربلا در ابتدای این ماه و همچنین میلاد حضرت مهدی موعود در نیمه این ماه و همچنین خواندن مناجات عظیم الشان شعبانیه از مهمترین اعمال ماه شعبان می باشد.

حجت الاسلام امامی، به آداب و اعمال این ماه اشاره کرد و گفت: انسانها می توانند با گفتن استغفار به صورت روزانه و دادن صدقه و گفتن ذکر لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ و فرستادن صلوات و انجام اعمال روزانه از برکات و نزولات این ماه برخوردار شوند.

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha