جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 350291
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
جامعة المصطفی

حوزه/ 33 استاد برتر جامعة المصطفی در اجلاس سالانه اساتید این نهاد در قم تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  پیش از ظهر امروز «بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعة المصطفی» با حضور حجج اسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی، دکتر علمی معاون آموزش جامعة المصطفی و زارعان مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در سالن قدس مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین زارعان مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به نمایندگی از مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی المصطفی به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اساتید در حیات نظام المصطفی تاثیرگذار هستند، گفت: بدون نقش آفرینی و حضور مثبت اساتید، نظام مدیریتی ناکارآمد خواهد بود.  

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با بیان اینکه سیستم حوزه های علمیه استاد محوری است، افزود: رفتار و کردار و تعلیم اساتید در طلاب تاثیرگذار است. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علمی با اشاره به اینکه هرساله برای پاسداشت مقام استاد مراسم روز معلم برگزار می شود، گفت: از نظر معاونت علمی، همه اساتید المصطفی نمونه هستند اما امروز از 33 نفر با عنوان اساتید نمونه تجلیل می شوند که از بین 2600 نفر انتخاب شده اند.

وی بر لزوم ارتباط بیشتر اساتید و معاونت علمی المصطفی تاکید کرد و از اساتید خواستار بازبینی برنامه های درسی شد.

در ادامه پس از اجرای گروه تواشیح و پخش کلیپی از نظرات و انتقادات اساتید جامعة المصطفی، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امروز میراث مکتب اهلبیت از سخت ترین مسیرها به اساتید رسیده است، گفت: انبیا، علما و مشعل داران هدایت از اساتید انتظار حفظ و تقویت این میراث گران بهای شیعی را دارند. 

رئیس جامعة المصطفی با اشاره به اینکه تمام تلاش کاروان کارگزار المصطفی گشایش افقی در جهان برای توجه به پیام نورانی مکتب اهلبیت(ع) است، گفت: این افق بلند به دست اساتید المصطفی گشایش می یابد؛ اگر در تمام فرآیند صداشکال باشد اما استاد در تراز حوزه و المصطفی باشد، تمام رخنه ها با سوز و علم و دانش  جبران می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با تقدیر از برگزارکنندگان این اجلاسیه به تجلیل از شخصیت اخلاقی تربیتی حجت الاسلام والمسلمین خیریان پرداخت و اظهار داشت: المصطفی نیازمند الگوهای اخلاقی نظیر این شخصیت حوزوی برتر است که خود را با طلبه در یک سطح می داند و همه وجود خود را پای طلبه صرف می کند؛ این الگوها در المصطفی نهایت ارزش ها هستند.

در پایان این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین خیریان به عنوان استاد برتر المصطفی و 32 استاد از واحدهای آموزشی و تربیتی این نهاد شیعی تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/313/33   

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha