چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یزدی

حوزه/ رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اساتید باید دستی بر آتش اخبار جهان اسلام داشته باشند و بر اوضاع زمان و مکان مسلط شوند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله یزدی امروز در  دومین همایش اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به جایگاه بلند مراجع اظهار داشت: روح حوزه را اساتید اداره می‌کنند و رنگ و بوی حوزه نتیجه کار اساتید است.

وی  با  مقایسه سطح طلاب امروز نسبت  گذشته افزود: شما اساتید محل اتکای طلاب هستید و باید طلاب  از شما رنگ و بوی حوزه را بگیرند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تبیین کلمه بسیج پرداخت و بیان داشت: واژه بسیج با یک نوع از خود گذشتگی  وانجام وظیفه همراه است ؛مثلا پزشک بسیجی کسی است  که از خواب شیرین  نیمه شب خود می گذرد و به نجات جان مردم مشغول می شود. استاد بسیجی نیز آن ست که بداند وظیفه اش هدایت و تربیت و ارشاد طلبه هایش می باشد و باید کاری کند که عمر و وقتشان تلف نشود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین در ادامه  اساتید را در دو گروه تقسیم کرد و افزود: نوع اول اساتید درون گرا هستند که نه تنها کاری به مسائل جهان اسلام ندارند؛ بلکه به تربیت طلاب خویش هم نمی پردازند. اما دسته دوم اساتید برون گرایند که علیرغم کوشش و تلاش فراوان در درس، دستی هم بر آتش اخبار جهان اسلام دارند و بر اوضاع زمان و مکان مسلط هستند.  اساتید بسیجی  از این گروه دوم هستید؛ چرا که همین عنوان بسیجی بودن شما این دغدغه را نشان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha