جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 350340
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
1

حوزه/ بزرگان قبایل یمن تاکید کردند: اقدام‌های حاکمان متجاوز عربی بر خلاف برادری عربی و اعتقادات اسلامی بوده و در راستای منافع دشمنان اسلام می باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت ملی دفاع از مسائل ملی و مبارزه با تجاوز امروز در صنعا اولین نشست مشورتی خود را با مشایخ و بزرگان یمن با شعار «قبیله سپر محافظ و دژ محکم کشور» برگزار کرد. این نشست با هدف مبارزه با تجاوز و فعال سازی نقش تاریخی قبایل یمن در برخورد با خطرها و مبارزه با دشمنان و دفاع از کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست درباره اوضاع نابسامان کشور و پیامدهای فاجعه باری که یمن را تهدید می کند بحث و گفتگو کردند و همگی تجاوز عربستانی- آمریکایی به یمن را محکوم کرده و تاکید کردند؛ استمرار این تجاوز پیامدهای فاجه باری برای تمام منطقه خواهد داشت.

این نشست در بیانیه پایانی خود که توسط شیخ مراد حمود الشایف قرائت شد از سازمان ملل متحد و تمام کشورهای خیرخواه یمن خواست برای حل و فصل بحران یمن از طریق گفتگوی یمنی- یمنی به دور از سلطه، هیمنه و قیمومیت قدرت‌های خارجی کاری کنند تا این گفتگو ها زیر نظر سازمان ملل انجام شده و همه بتوانند از طریق گفتگو ساختار حکومتی جدید یمن را با در نظر گرفتن مصلحت ملی این کشور تعیین کرده و به درگیری‌های داخلی پایان دهند، همچنین فضایی مناسب برای مواجهه با تجاوز بیگانگان و انتقال قدرت در یمن و برقراری محبت و صلح و وحدت ملی نیز ایجاد شود.

شرکت کنندکان از تمام گروه های مردم یمن از جمله نیروهای سیاسی خواستند با هم متحد شده و اختلافات را کنار بگذارند و همگی در یک جبهه در برابر تجاوزگران بایستند و تاکید کردند ملت بزرگ یمن می تواند مقاومت کند و در برابر چالش ها بایستد و متجاوزان را با قدرت خود بیرون براند.

مشایخ و بزرگان یمن همچنین از برادران خود در کشورهای خلیج فارس و بزرگان قبایل خواستند از قدرت قبایل خود استفاده کنند و بدانند که تجاوز ظالمانه حاکمان آنها به یمن نشانگر گناه و متجاوز بودن آنها است که خداوند سبحان ما را از این کار نهی کرده و فرموده: «ولا تعاونوا علی الإثم والعدوان»، اما اقدامات حاکمان متجاوز عربی بر خلاف برادری عربی و اعتقادات اسلامی و در راستای منافع دشمنان اسلام می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha