پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فیاضی

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه گروه های علمی در سال گذشته 115 جلسه در مجمع برگزار کردند، تصریح کرد: در این جلسات به برکت رهنمودهای مقام مظعم رهبری اساتید به نقد و گفت وگو می پردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فیاضی شامگاه پنجشنبه در «سیزدهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع حکمت اسلامی و هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی» که در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد، با تجلیل از مقام علمی حجت الاسلام والمسلمین احمدی، اظهار داشت: ایشان علاوه بر علمیت در جنبه های مختلف دارای مکارم اخلاق و اسوه ای حسنه برای همه ما هستند.

وی با بیان اینکه انسان، فطرتی با نوع خلقتی خاص دارد، تصریح کرد: این ویژگی در ابعاد خاصی است که در موجودات دیگر به خصوص نسبت به حیوانات تشابهی ندارد.   

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی افزود: غرایز، لذایذ، انفعالات و اداراکات از مشترکات انسان و حیوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی تصریح کرد: در اصطلاح فطرت را به همه نوع خلقت اطلاق نمی کنند اما در انسان یک ساحتی دیگری وجود دارد که با نفس ناطقه محقق می شود و فلاسفه می گویند دو ساحت دارد اما بر اساس نظر روان شناسان، نفس انسان چهارساحت دارد.   

وی افزود: با اشاره به اینکه انسان در تشرف به زیارت ائمه معصومین(ع)، حضور در مساجد و مناجات با خداوند از لذاید خاصی بهره مند می شود که از انفعالات خاص انسان است.

وی با اشاره به تعریف عاقل، گفت: عاقل کسی است که خوب فکر می کند و انگیزه ها، انفعالات و فاعلیت های انسانی در وجودش فعال است.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به تعریف حکیم، ابراز داشت: حکیم کسی است که عقل در وجودش تثبیت و مستحکم شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فیاضی در ادامه با بیان اینکه گروه های علمی در سال گذشته 115 جلسه در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار کردند، تصریح کرد: در این جلسات به برکت رهنمودهای مقام مظعم رهبری اساتید به نقد و گفت وگو می پردازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آموزش دوره های کوتاه مدت در 12 موضوع و دوره های بلند مدت در 46 موضوع برگزار شده است، تصریح کرد: چهارده نشست علمی در قم و تهران برگزار شده است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha