پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام واعظ موسوی

حوزه / عضو خبرگان رهبری گفت: در خصوص موقعیت شغلی و ایجاد تسهیلات و تأمین مخارج زندگی و مخصوصاً هزینه‌های درمان باید بسیج همه جانبه ای صورت گیرد تا بتوانیم وظیفه خود را در برابر این جانبازان عزیز انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان اظهارداشت: ماه مبارک شعبان با اعیاد مبارکی که در آن است از ماه‌های بسیار پر برکتی است که امیدوارم با بهره‌گیری از آن زمینه ورود معنوی به ضیافت الهی در ماه رمضان را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه چهارم شعبان روز ولادت قمر بنی هاشم(ع) و جانباز بزرگ کربلا ایست، او کسی است که شهدا به مقامی که در کنار حضرت حق دارد غبطه می‌خورند بیان کرد: مناسبت خوبی است که این روز را به نام جانباز نام‌گذاری شده است، جانبازان بدانند که الگوی آنها حضرت ابوالفضل(ع) است، هنگامی که دست راست و چپ خود را از دست داد از حمایت امام زمان خود دست بر نداشت و برای نشان دادن فداکاری خود تا آخرین قطره خود مقاومت کرد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت عباس(ع) تا جایی پیش رفت که حتی در آخرین لحظه از امام خود درخواست کرد جنازه او را به خیمه‌ها نبرد تا شرمنده بچه‌ها نشود.

وی با بیان اینکه از خود گذشتگی جانبازان قابل جبران نیست گفت: جانبازان نظام اسلامی چه کسانی که در نظام طاغوت بر اثر برخورد نابخردانه حکومت وقت جانباز شدند و چه کسانی که در دفاع مقدس در دفاع از تمامیت جمهوری اسلامی اعضای بدن خود از دست دادند، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و نمی‌توان این از خود گذشتگی را جبران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی افزود: وظیفه سنگینی بر دوش افراد مختلفی در جامعه مخصوصاً قوای سه گانه قرار دارد که در عرصه‌های مختلف از فکر و ایده جانبازان استفاده کند.

وی ابراز داشت: در خصوص موقعیت شغلی و ایجاد تسهیلات و تأمین مخارج زندگی و مخصوصاً هزینه‌های درمان باید یک بسیج همه جانبه صورت گیرد تا بتوانیم وظیفه خود را در برابر این جانبازان عزیز انجام دهیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha