سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر اهتمام طلاب به تحصیل گفت: قطعا علم بدون عمل ثمره ای نخواهد داشت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین حمید راحلی، در  حاشیه آزمون ورودی سطح سه حوزه‌ علمیه خواهران آذربایجان غربی که در دبیرستان دخترانه راضیه ارومیه همزمان با سراسر کشور برگزار شد، ضمن تبریک میلاد خجسته امام حسین(ع)، اظهار داشت: بر اساس روایتی از امام علی(ع) حیات انسان در گرو علم او است و این مسئله را آیات قرآن تایید می‌کند.

وی افزود: علم در کنار عمل ارزشمند است و اگر عمل نباشد آنچه که میآموزیم فایده‌ای نخواهد داشت و ثمره عمل نیز در گرو نیت و نیت در گرو اخلاص در آن است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: لازمه علم با عمل و اخلاص در نیت دارا بودن شرافت و برخورداری انسان از صفات ارزشنمند همچون تواضع و علم آموزی است.

وی به آمار طلاب حاضر در این آزمون اشاره کرد و افزود: طلاب شرکت کننده در این آزمون 127 نفر است که 106 نفر از آنان برای حضور در سطح سه با هم به رقابت می‏پردازند و 21 نفر برای شرکت در آزمون بازپذیری حوزه علمیه استان در این آزمون حاضر شده‏اند.

حجت‌الاسلام راحلی اذعان داشت: از 106 نفر داوطلب آزمون ورودی سطح سه حوزه‏ 76 نفر در رشته تفسیر قرآن، 14 نفر تاریخ اسلام، پنج نفر تربیت مدرس و 11 نفر در رشته فقه و اصول با هم به رقابت پرداختند.

.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha