سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت عباس

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام رضا(ع) صفادشت، گفت: راز ماندگاری راه و هدف امام حسین(ع)، اعتقاد کامل حضرت به نصرت الهی بود.

حجت الاسلام مسعود هادی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با تبریک ماه شعبان و اعیاد ولادت ائمه معصومین(علیهم السلام)، گفت: اولین مولود این ماه امام حسین(ع) می باشد که در پایداری، شجاعت، شهامت و عبودیت نمونه ای کامل و فوق العاده بودند. خصوصا در مقام عبودیت که سنگ تمام گذاشتند و اثبات کردند، مقام انسان بسیار والاتر از این است که به هرگونه ذلتی تن دهد. و شعار هیهات من الذله را به معنای واقعی کلمه احیاء و عمل نمودند.

وی افزود: شیعیان آن حضرت که ادعای پیروی از فرامین و دستورات اهل بیت(علیهم السلام) را دارند باید با الگوگرفتن از مولای شان حضرت امام حسین(ع)، در رفتار و سکنات شان همواره مراقبت لازم را داشته باشند و ادامه دهنده ی راهی باشند که آن حضرت در واقعه عاشورا تبیین کردند.

معاونت آموزش مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: آنچه که باعث ماندگاری راه و هدف امام حسین(ع) بود، اعتقاد کامل حضرت به نصرت الهی و حرکت در مسیر کسب رضایت و خشنودی خداوند متعال بود. چنانکه ظهر روز عاشورا از نماز اول وقت که مظهر اوج عبودیت و بندگی حضرت بود، غفلت نکرده و به همگان ثابت کردند که حسین(ع) عاشق خداست و در راستای حفظ اسلام ناب محمدی(ص) هراسی از پرداخت هرگونه هزینه ای و لو به قیمت جان مبارکش باشد، لذا ما به عنوان شیعیان آن حضرت از هر گونه عملی که منجر به خیانت و سستی در حفظ و تداوم راه و هدف مقدس اهل بیت(ع) باشد، به شدت اجتناب و مواظبت کنیم.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: نمونه یک شیعه و پیرو واقعی که در برابر هیچ یک از پیشنهادات دشمن حاضر نشد به مولا و امام زمان خویش خیانت کند، حضرت عباس(ع) بود. امام صادق(ع) فرمود؛ عمویم عباس اهل بصیرت بود.

 ایشان به عنوان چراغ هدایتی برای ما شیعیان می باشد تا همواره به یاد داشته باشیم که خاندان اهل بیت(ع)، یک نعمت بزرگ و رحمتی از جانب خداوند متعال می باشد.

حجت الاسلام هادی در پایان با اشاره به ولادت حضرت سجاد(ع) در ماه شعبان، گفت: آن حضرت در روایات معصومین(ع) زینت عبادت کنندگان لقب گرفته اند. ایشان بدلیل داشتن سجده های طولانی به سیدالساجدین شناخته می شدند و همین عبودیت و عبادات خالصانه و متواضعانه ایشان موجب خیر و برکت بسیار برای امت اسلامی و عامل مهمی در رفع گرفتاری ها و مشکلات شیعیان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha