پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
45

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س)یزد، گفت: بعضا مشاهده می شود که مربیان مهد کودک ها برای آرامش خود به بچه های خردسال داروی خواب آور می دهند و برای بچه های بزرگ تر یا آهنگ می گذارند و یا کلاس رقص می گذارند تا بچه ها نه بهانه بگیرند و نه سر و صدا کنند!

به گزارش خبرگزای «حوزه»  از یزد، در همایش تجلیل از اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران استان یزد که در بیت آیت الله ناصری امام جمعه یزد و نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، چند تن از مدیران و اساتید حوزه علمیه خواهران یزد پیشنهادات خود را در خصوص رشد و ارتقای حوزه های علمیه بیان کردند.

بازدید مستمر از مدارس و تجلیل از فعالیت های پژوهشی

در این مراسم، اقدس السادات دهقان منشادی معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) یزد  خواستار بازدید مستمر از مدارس علمیه سطح استان شد و  گفت: باید به صورت مستمر از مدارس علمیه بازدید و از اقدامات و فعالیت های پژوهشی که در حال انجام است حمایت شود تا این پژوهش ها بهتر دیده شوند  و از مدارس برتر در این زمینه برای تشویق بیشتر تجلیل به عمل آورد.

عدم حضور برخی اساتید در کلاس های اخلاق

دهقان منشادی، برگزاری کلاس های اخلاقی برای طلاب، کارکنان و اساتید با حضور اساتید برجسته از قم را لازم دانست  و افزود: برخی از موارد مشاهده می شود که با تمام هزینه ها و تدارکاتی که برای برگزاری کلاس های اخلاقی می شود برخی از اساتید در این کلاس ها شرکت نمی کنند و در اتاق خود، درس ساعت بعد که باید سر کلاس برای طلاب تدریس کنند را مطالعه می کنند!

وی ادامه داد: به منظور شرکت اساتید در این کلاس ها باید از اساتیدی که به صورت مستمر در کلاس ها شرکت می کنند تجلیل به عمل آورد و امتیاز ویژه ای را برای آن ها لحاظ کرد زیرا در کنار تدریس اساتید می بایست به بعد دیگر یعنی پژوهش و تهذیب هم توجه ویژه ای داشته باشند.

اقدامات شنیع برخی مهدکودک ها

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) اضافه کرد: از اقداماتی که باید در کنار مدارس علمیه سراسر کشور انجام شود راه اندازی مهد کودک است که این کار را ما در حوزه علمیه حضرت زینب(س) انجام داده ایم.

این استاد حوزه، تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اداره مهد کودک های کل کشور به دست طلاب سپرده شود زیرا بعضا مشاهده می شود که مربیان مهد کودک ها هم در کل کشور و هم در خود یزد برای آرامش خود به بچه های خردسال داروی خواب آور می دهند و برای بچه های بزرگ تر یا آهنگ می گذارند و یا کلاس رقص می گذارند تا بچه ها نه بهانه بگیرند و نه سر و صدا کنند!

قوانین حوزه در خصوص بانوان نیازمند بازنگری جدی

دهقان منشادی با اشاره به یکی از دغدغه های اصلی رهبری در خصوص افزایش جمعیت است خاطرنشان کرد: قوانین حوزه باید به نحوی برنامه ریزی شود که بانوان اساتید بتوانند به خانواده های خود نیز برسند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در خصوص برنامه ریزی هایی که در بعد آموزشی برای طلاب و مقررات اداری برای کادر اداری حوزه ها و اساتید می شود شرایط جسمی و روحی بانوان که متفاوت است با مردان، لحاظ شود چون عملا  در بیشتر موارد مشاهده می شود قوانینی در حوزه ها و مدارس علمیه وجود دارد که اجرای آن برای بانوان دشوار است.

آزمون های سطح 3 و 4 حذف شود

در ادامه خانم دهقانی میبدی نیز به نمایندگی از اساتید میبد پیشنهاداتی را مطرح کرد و گفت: اگر در مدارس علمیه کل کشور آزمون های سطح 3 و 4 حذف شود و به جای آن سوابق پژوهشی و علمی طلاب مدنظر قرار گیرد سبب می شود تا طلاب پژوهش محور تربیت شودند.

وی افرود: در سطح اول و دوم نیاز به آزمون کتبی و شفایی لازم است چون شناختی از طلاب وجود ندارد اما در سطوح بالاتر با افزایش شناخت از طلاب اگر ملاک بعد پژوهشی و علمی طلاب مدنظر قرار بگیرد برای حضور در سطوح بالاتر این اقدام می تواند کاملا موثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha