جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ازدواج دیرهنگام و مزاحم دانستن فرزند، از مشکلاتی است که امروز گریبانگیر جامعه شده، دولت باید در رفع آن ورود پیدا کرده و مبلغان نیز به تبلیغ بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان و مبلغان مؤسسه اندیشه مسطور اظهار داشتند: نبی مکرم اسلام(ص) در روایتی فرمودند: «کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته»؛ پس هر کسی که چیزی تحت اختیار و قدرت او قرار گرفته، مسئولند.

ایشان ادامه دادند: امام راحل(ره) در 10 نقطه از صحیفه نور به این حدیث نبوی اشاره داشته اند که نشان از اهمیت موضوع است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کردند: صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره)، سه کتابی است که طلاب و روحانیون باید آن را مطالعه کنند.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که پرداختن به موضوع جمعیت فقط منحصر در تبلیغ روحانیون نیست؛ ابراز داشتند: دولت نقش بسزایی در این موضوع داشته و در مباحث گوناگون که با هم دخیل هستند، باید ورود پیدا کند.

این استاد درس خارج حوزه خاطرنشان ساخت: اشتغال، مسکن، تأمین مباحث ازدواج و ... از مقدمات این کار است که باید از سوی نهادهای گوناگون فراهم شود تا بتوان به درستی به تبلیغ موضوع جمعیت پرداخت.

معظم له با انتقاد از بالارفتن سن ازدواج، تصریح کردند: ازدواج دیرهنگام و مزاحم دانستن فرزند، از مشکلاتی است که امروز گریبانگیر جامعه شده و باید در رفع آن به تبلیغ بپردازید.

ایشان ادامه دادند: تبلیغ این مباحث جزو موضوع امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه همگان می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به موضوع حجاب، بیان داشتند: از معضلات امروز جامعه، مسئله حجاب است که برای رفع آن ابتداءا خود دولت باید وارد شده و از نهادهای و دستگاه های زیرمجموعه خود آغاز نماید.

این مرجع تقلید یادآور شدند: با سخن گفتن، معضلات جامعه حل نخواهد شد؛ بلکه باید عملیاتی ورود کرد.

این استاد درس خارج حوزه اظهار داشتند: مسئولان و نهادها باید تشریک مساعی کرده و همه با هم برای حل معضلات ورود پیدا کنند.

معظم له در پایان با اشاره به مسئله ازدیاد نسل، ابراز داشتند: باید چند برابر آمار کسانی که در کشور از دنیا می روند، ازدیداد نسل داشته باشیم تا بتوانیم جمعیتی قابل توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha