جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلنگ زنی

حوزه/ به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل (ع) مراسم کلنگ زنی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در دانشکده فنی و مهندسی پسرانه بندرعباس ( شهید کرانی ) با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و جمعی از خیرین، اساتید و دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از دست اندر کاران ساخت مساجد،  مسجد سازی را مایه برکت دانست و بیان داشت: ما همه خدا را قبول داریم و در آن شکی نیست؛ اما خداباوری و ایمان درونی در مقایسه با باور لفظی  چیز دیگری بوده و هر چه باور و ایمان ما قوی تر باشد اراده ما نیز بیشتر و قوی تر خواهد بود.

آیت الله نعیم آبادی، با بیان اینکه باور عامل حرکت انسان هاست، عنوان کرد: انسان ها بر پایه باورها حرکت می کنند و در واقع  باور و ایمان عامل حرکت انسان ها به سمت کارهای نیک و پسندیده است.

وی تصریح کرد: اگر ما به این باور برسیم  که اگر  کسی مسجد بسازد خانه ایی در بهشت به او می دهند مطمئنا همه در این امر خدا پسندانه  سهیم خواهند شد و از یکدیگر پیشی خواهند گرفت.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه خداوند متعال به وعده های خود عمل می کند به آیه شریفه (أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ)اى كسانى كه ایمان آورده‏اید! اگر خدا را یارى كنید، شما را یارى مى‏ كند و گام‏هایتان را استوار مى ‏سازد، اشاره کرد و خاطر نشان نمود: اگر ما به وعده های خدا باور و ایمان داشته باشیم خداوند متعال نیز یاری ما را می کند و رحمتش را نشان می دهد.

این استاد حوزه افزود: در حقیقت نظام آفرینش نظام دادن و گرفتن است نه نظام گرفتن و دادن، مثلا اینکه به زمین دانه دهید تا به تا گندم دهد، تا به درخت آب و کود دهید تا به شما میوه دهد؛ لذا خداوند صدها برابر بیشتر از آن چیزی را که در راه خیر گذاشته اید به شما بر می گرداند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: همه می توانند در این امر خداپسندانه سهیم باشند حتی با قبول کردن یک متر ازساخت مسجد، بنابراین اگر اینگونه دست به دست هم دهیم کارها آسان تر و بهتر پیش خواهد رفت و همه می توانند در این امر خیر سهیم باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha