پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تدمر

حوزه/ الازهر از جامعه بین الملل خواست برای جلوگیری از تخریب این شهر و آثار آن اقدامی بکنند تا آثار باستانی و تمدن این شهر همانند شهرهای دیگر تحت سلطه داعش در عراق و سوریه و لیبی تخریب نگردد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه الازهر مصر با صدور بیانیه ای دفاع از مناطق باستانی و تاریخی تدمر سوریه را که داعش بر آن مسلط شده یک معرکه انسانی همه جانبه دانست و در مورد تکرار تخریب های تروریست ها در موصل عراق در این منطقه هشدار داد.

الازهر ضمن اعلام نگرانی شدید خود از تسلط داعش بر شهر تاریخی وکهن "تدمر" در سوریه خواستار همبستگی و اقدامی همه جانبه برای حمایت از این شهر شد؛ چرا که تدمر یکی از مهم ترین و قدیمی ترین مناطق باستانی است که در آستانه تخریب توسط داعش قرار دارد.

الازهر از جامعه بین الملل خواسته برای جلوگیری از تخریب این شهر و آثار آن اقدامی بکنند تا آثار باستانی و تمدن این شهر همانند شهرهای دیگر تحت سلطه داعش در عراق و سوریه و لیبی تخریب نگردد.

الازهر تاکید کرد تخریب آثار بشری و تمدنی شرعا حرام است و علاوه بر این همکاری با قاچاقچیان این آثار و خرید و فروش آثار غارت شده نیز حرام می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جواد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
    0 0
    اون آثار اشکانیان تو موصل چی ؟ اون حرام نبود؟