جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/استان حوزه بیرجند حضور طلاب در مناطق محروم را ضروری دانست و گفت: حضور روحانیون و طلاب در مناطق فاقد روحانی و محروم منشأ اثرات زیادی در آن مناطق می شود.

حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، با تأکید بر اینکه حضور یک طلبه در جامعه به ویژه در مناطق محروم که به ندرت با روحانیت در تعامل بوده‏اندکه از تأثیر گذارترین تبلیغ‏ها است، عنوان کرد: برگزاری جلسات وعظ و خطابه، اقامه نماز، بیان احکام و معارف، بیان سیره و روش زندگی اهل بیت(ع) از مهمترین موضوعات مبلغان است.

کارشناس امور مبلغان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵ هزار و 75مبلغ مناطق مختلف خراسان جنوبی اعزام شدند، گفت: اگر طلاب بتوانند همزمان با تحصیل در حوزه و یا قبل از آن در دانشگاه نیز تحصیل کنند بدون تردید می‏توانند تأثیر بسزایی را در جامعه بگذارند.

وی پیرامون مبلغن اعزامی سال 93 بیان داشت: مبلغان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه مشهد، قم، هجرت کوتاه مدت قم، سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و دفاتر آیات عظام و مراجع به مناطق مختلف استان در سال 93 برای تبلیغ رسانی اعزام شدند.

استاد حوزه بیرجند با اشاره به تبلیغ چهره به چهره ابراز داشت: تاثیر تبلیغ چهره چهره به دلیل لمس کردن رفتار و روش زندگی مبلغان در مناطق محرم بسیار موثر بوده، بقدری که مردم وقتی رفتار ،منش و سختی های که روحانیون برای گسترش اسلام و سیره زندگی اهل بیت(ع) را می بینند احساس آرامش و همبستگی بیشتر می کنند.

وی، خطاب به روحانیون و مردم با بیان اینکه استان خراسان جنوبی استانی است که مذاهب مختلفی از جمله شیعه، سنی درآن وجود دارد خاطر نشان کرد: باید مطالبی که مبلغان و روحانیون ارائه می کنند به دور از اختلافات و انحرافات بوده و روح اخوت و برادری را در میان مردم رواج دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha