پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 350583
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
شوقی علام

حوزه/ مفتی سابق مصر: تجدید از ارکان اندیشه اسلامی است که پیشرفت جوامع اسلامی در گرو آن می باشد، به گونه ای که جوامع اسلامی پیشرفت نمی کنند مگر با بهره گیری از عقل تجدید پذیر و حکیمی که در تعامل با نص منضبط باشد و ثوابت را نیز در نظر داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز کنفرانس تجدید گفتمان دینی توسط وزارت اوقاف مصر، با حضور شخصیت­های مختلف اسلامی مصر و اما در غیاب سؤال برانگیز دکتر احمد الطیب شیخ الازهر برگزار شد و هیچ پیامی نیز از وی در این کنفرانس قرائت نشد.

مفتی سابق مصر: پیشرفت جوامع در گرو تجدید است

دکتر شوقی علام مفتی مصر امروز در جریان کنفرانس تجدید گفتمان دینی که توسط وزارت اوقاف مصر برگزار شد، خواستار توجه به جوانان، مسائل آنها و بهره گیری از وسائل ارتباط جمعی جدید برای ارتباط با جوانان در راستای روش های جدید گفتمان دینی شد و به این مطلب اشاره کرد که مسلمانانِ نخستین، تمدن خود را اتفاقی بنا نکرده اند.

وی افزود: تجدید از ارکان اندیشه اسلامی است که پیشرفت جوامع اسلامی در گرو آن می باشد به گونه­ای که جوامع اسلامی پیشرفت نمی­کنند مگر با بهره گیری از عقل تجدید پذیر و حکیمی که در تعامل با نص منضبط باشد و ثوابت را نیز در نظر داشته باشد.

وزیر فرهنگ: وزارت فرهنگ و اوقاف همکاری می­کنند

از سوی دیگر دکتر عبدالواحد النبوی وزیر فرهنگ مصر گفت: تجدید گفتمان دینی با تجدید گفتمان فرهنگی در ارتباط است تا از این راه بتوان به نیازهای جامعه پاسخ داد؛ چرا که هر دو تجدید در پی ارتقاء سطح جامعه می­باشند.

وزیر فرهنگ افزود: گفتگویی که ما به دنبال آن هستیم، گفتگویی دوطرفه است که در آن طرفین به هم احترام بگذارند.

وی افزود: وزارت خانه های فرهنگ و اوقاف سند همکاری تجدید فکر فرهنگی را امضا کرده اند و به توافق رسیده اند که مجله مشترکی درباره نوآوران اندیشه اسلامی منتشر کنند و مسابقه ای بزرگ در این زمینه برگزار کنند.

وزیر جوانان و ورزش: جوانان از منبر های یک طرفه خسته شده اند

مهندس خالد عبدالعزیز وزیر جوانان و ورزش نیز گفت: با جدیت به دنبال برپایی نشست­هایی با مشارکت جوانان و علما در ماه رمضان هستیم؛ چرا که جوانان با روش سنتی و یک طرفه گفتمان دینی مخالفند و سؤالات فراوانی درباره روش زندگی پیامبر(ص) دارند.

در این کنفرانس شخصیت هایی همچون دکتر شوقی علام مفتی سابق مصر، مهندس خالد عبدالعزیز وزیر ورزش و جوانان، عبدالواحد النبوی وزیر فرهنگ، دکتر احمد عمر هاشم عضو شورای علمای الازهر، دکتر محمد ابوهاشم و دکتر توفیق نورالدین و دکتر احمد حسنی و دکتر ابراهیم الهدهد نمایندگان رئیس دانشگاه الازهر، شیخ علی الهاشمی مشاور قضائی نخست وزیر امارات، شیخ خالد الجندی، دکتر نصر فرید واصل مفتی اسبق مصر و دکتر عبدالحی عزب رئیس دانشگاه الازهر حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha