جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 350589
۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
مدارس امین

حوزه/در حال حاضر طرح مدارس امین در 13 مدرسه روزانه و 9 مدرسه شبانه همدان اجرا می‌شود که در سال تحصیلی جدید این میزان افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان، امروز در گردهمایی مدیران و روحانیون مدارس طرح امین که با حضور در مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های عملیه کشور اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مثبت به مدیریت مدرسه و ارتقای توانمندی مربیان طرح امین دو رکن اساسی برای تحقق اهداف همکاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های عملیه است.

حسن آقا یوسفی افزود: اکثر خانواده‌ها در زمینه آشنایی فرزندان آنها باید مسائل اعتقادی و مذهبی کم توجهی دارند  بر این اساس باید میزان آگاهی دانش‌آموزان را از طریق رسانه‌ها، خانواده‌ها و آموزش و پرورش افزایش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان با بیان اینکه در جامعه نگرش‌ها تبدیل به معرفت و اعتقادات تبدیل به هنجارها می‌شود، تصریح کرد: در نظام آموزشی تنها به حوزه آموزشی و یادگیری توجه شده است و از حوزه تربیتی و سطح عملکردی غافل شده‌ایم.

وی گفت: یکی دیگر از حوزه‌هایی که در بخش تربیتی مورد غفلت واقع شده حوزه گفتمان‌ها است در این راستا باید برگزاری گفتمان‌های دینی، اخلاقی و سیاسی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

یوسفی بیان کرد: برای تحقق اهداف تربیتی و معرفتی باید افرادی را تحت آموزش قرار دهیم و روش گفتمان، افزایش سطح پذیرش، قدرت پذیرش صحبت‌ها و نظرات مخالف را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا در آینده با ورود به جامعه از مهارت لازم بهره‌مند باشند.

وی افزود: باید با تقویت شورای معلمان و شورای دانش‌آموزی به عنوان ظرفیت‌های اثربخش در آموزش و پرورش، طرح امین را پایدارتر در مدارس اجرا کنیم و به دانش‌آموزان اجازه تمرین و تکرار اشتباه را بدهیم تا مسیر درست را انتخاب کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروش استان همدان با بیان اینکه باید به جنبه غیررسمی تربیت توجه شود، عنوان کرد: وظیفه مربیان پرورشی در سند تحول بنیادین رصد مسائل تربیتی و پرروشی است و باید در این مسیر از تمام توان و استعدادهای موجود در دانش‌آموزان بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس استان با مشارکت حوزه‌ عملیه اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در 13 مدرسه روزانه و 9 مدرسه شبانه اجرا می‌شود که در سال تحصیلی جدید این میزان افزایش خواهد یافت

یوسفی تأکید کرد: طرح امین زمینه تقویت وحدت بین حوزه و مدرسه می‌شود و تحقق اتمام اهداف ترسیم شده در طرح امین نیازمند هم‌افزایی در همکاری است تا از حداکثر ظرفیت حوزه‌های عملیه برای پیشبرد برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان استفاده شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha